לתרומות לחץ כאן

התקנת דלת הזזה חשמלית בבנין משותף – שבת

שאלה:

שלום כבוד הרב, אני גרה בבניין משותף עם 40 משפחות. ברוך השם אני חרדית ויש עוד משפחה חרדית כמוני וכמה משפחות שומרי שבת. ועד הבית החליט להחליף את 2 דלתות הכניסה של הבניין לדלתות הזזה חשמליות עם קודן חשמלי וזאת למרות שהבעתי התנגדות לכך וביקשתי להשאיר את דלת הכניסה האחורית כרגילה (עם מפתח). החלפת הדלתות נעשתה ממש אתמול. וזה אומר – שממש מאלצים אותנו, הדתיים, להסתגר בבית בשבת. ועד הבית הציע הצעות כמו-התקנת מנגנון שפועל כמו במעלית שבת. או אפשרות שנפתח את הדלת בכח ידנית.
עלי באופן אישי, זה לא מקובל. כי גם במעלית שבת אני לא משתמשת בשבת. אני פונה אליכם כדי לבדוק את ההלכה בעניין זה. ושוב אני מציינת שזו דלת הזזה חשמלית, עם עינית אדומה, אין פתח למנעול או מפתח ומותקן קודן חשמלי מחוץ לדלת. מה עלינו לעשות?

תשובה:

אין ספק שחובה גמורה מוטלת על ועד הבית לאפשר לכם כניסה נוחה והגיונית בשבת, אני מניח שזה מעוגן בחוק הגנת הדייר ויהיה קביל בכל בית משפט, יש להעמיד את ועד הבית על חומרת הענין. אינני בקי בפרטים הטכניים מה האפשרויות בדלת כזו, אבל ברור למעלה מכל ספק שחובה להתקין דלת שתאפשר לכם כניסה בשבת. תתייעצו באופן פרטני עם המכון הטכנולוגי להלכה של הרב הלפרין באתר שלהם כאן, שיסבירו לכם מה האפשרויות הטכניות ההלכתיות בנוג לדלת הספציפית המותקנת אצלכם.

ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל