לתרומות לחץ כאן

סינון לטלפון

שאלה:

שלום כבוד הרב,

ישנם סינונים עם השגחה לצורך פרנסה שיש להם וואצאפ עם תמונות ושאר אתרים שלפעמים אינם מאה אחוז צנועים כי סה לצורך פרנסה.
והרי מה ההבדל בין סינון שיש בו וואצאפ וכו. ,לסינון מינימלי של חברת רימון למשל ?
הרי שניהים מכילים איסור. וזה כמו לאכול תפוח אחד לא מעושר מצד הוואצאפ וכו. או שתי תפוחים לא מעושרים מצד הפילטר הבסיסי.

נכון שמצד ההגיון, יותר הגיוני את זה של הוואצאפ וכו. שזה מונע כמה שיותר חישוף לאיסור, אבל מצד ההלכה איך יש הבדל בכלל ? הרי שניהם בדיעבד, ואם נתיר את הוואצאפ וכו., למה שיהיה הבדל הלכתי ?

אני אומר זאת כי באמת הזדמן לי סינון כזה אם וואצאפ ולעיתים אתרים לא מאה אחוז צנועים, אבל מצד אחד מה שיש לי אני מסתדר איתו יפה.
כלומר אני משתדל להשתמש בו יותר רק לצורך, למרות שאני לא תמיד מצליח. ואני חוסם פרסומות וכו. אני לא אומר שזה בסדר, ואקווה שאוכל להתחזק עוד יותר, אבל בשבילי יותר קל ללמוד ש"ס בעיון מאשר לעבור לסינון כזה שהכל חסום… וגם הזה אם הוואצאפ וכו. מאוד קשה לעבור אליו מפני שהוא גם חוסם הרבה, למרות שהוא לא גלאט.

מגישה מוסרית אבין למה לעבור לסינון שכזה. לא מצד הלכתית…
אשמח שתאירו לי את הנושא בפן ההלכתי באופן הנ"ל..

תשובה:

אני לא בקי בסינונים השונים, הטלפון שלי כשר לגמרי רק שיחות, והמחשב שלי בסינון הכי קפדני שיש, אבל פשוט וברור שככל שזה יותר מסונן זה יותר טוב. וכי אדם שנאלץ להכניס משהו שאינו חלק הביתה נתיר לו גם יותר מכך? ברור שמה שיותר חסום יותר טוב ופחות גורם לחטא, ולכן מה שתוכל להחמיר בלי לפגוע בפרנסה כך יש להשתדל ולעשות.

בהצלחה

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. סליחה על ההתערבות

    אבל השאלה כלל אינו מובנת,

    יש כלל "אי איכא דרכא אחרינא" שיותר נקי,
    חייב ללכת בדרך הנקי יותר,
    בסינון רימון בסיסי נפתח יוטיוב ועוד שאר דברים לא נקיים כלל ונכשלים במראות אסורות ומגרות לעבירה ממש של עריות.
    משא"כ בסינון רק עם וואצאפ הרי אי אפשר לראות רק מה שאנשים שולחים לך ולא מה שאתה בוחר,
    ובאמת חייבים להיזהר בכל מיני הקבוצות למיניהן שכל אחד מעלה שם כל לכלוך שבא לו ולא להיות שם כלל,
    ואפילו בסטטוסים אתה לא בוחר מה לראות, אלא יכולים לראות רק מה שאנשי קשר שולחים לך, ובאמת יש סינון המסנן גם סטטוסים.

    וכשצריך להוריד רמת סינון לצורך פרנסה וכד' חייב שאלת רב שמכיר אותך טוב,
    והוא ידריך אותך בדיוק מה מותר לך לפתוח ומה אסור,
    זה הכלל,
    הסכנה אורבת בפתח ומה שיותר מנעולים וגדרים שנעשה ננצל מהסכנה.
    וגדרים חייבונו חז"ל לעשות מצד ההלכה ולא מצד מוסר!

    הרבה הצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *