לתרומות לחץ כאן

טלויזיה לקשישה

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א,

מה העיצה לזקנה דתיה בת 90 שקשה לה ימי זקנה, בפרט שמתמעט שליטת על הגוף שרואה טלויזיה בערוץ פוקס ניאוס fox news שהוא רק על חדשות והם בערוץ זה השקפה יותר משפחתי ואינם כ"כ פריצות כרוב הערוצים.

מ"מ רק מדברים על רוב על פוליטיקה ודברים בטלים.

לא ענין דון לכף חובה חלילה, ומובן קושי ימי קשישות מ"מ הלא בסוף החיים הזמן לעשות תשובה אם זה הדבר יחיד שקשה? האם יש אופן מכובדת לומר לראות משהו אחר או עדיף מוטב שתהיה שוגגת כיון שהסיכוי גדול שלא יהיה הפסקה?

תודה

תשובה:

יש להקל. אבל אין לבני המשפחה לצפות איתה יחד.

כאמור אכן ראוי להקל ואין צריך להפריש או למנוע אותה מן הצפייה, מסתבר גם שכמו שכתבתם אין בזה כלל איסור, משום שהיא רואה רק חדשות וכל כדו', וזה רק לשמור על כושר קוגנטיבי מינימלי שהיא תבין מה שמתרחש סביבה, ומה המצב. ובעצם זה כנראה לא כ"כ מעניין אותה. אפשר אולי אבל זה רק הצעה בעלמא, להמליץ לה על ערוץ כמו הידברות שיש כאן בארץ ישראל אינני יודע אם יש את זה בכל מקום בעולם, אבל אולי יש דרכים להגיע לזה או לערוצים דומים, להסביר שזה קצת יותר מעניין כי מספרים שם על כל מיני עניינים ביהדות ועל היופי בחיים ועל אמונה, לתת לה תוכניות מתאימות שיעררו תיאבון לראות עוד שמדברים על מעלת כל רגע של חיים, ותכנית מרתקים וסיפורים וכדו' ביהודות, כל אחד ואחד לפי עניינו, אם תתחיל אם נושאים כאלו היא יכולה להגיע ממש לתכנים יהודיים וראויים. אבל גם אם לא זה בסדר בגיל הזה.

חיים טובים ומאושרים.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *