לתרומות לחץ כאן

כמה לקנח לפני דבר שבקדושה

שאלה:

שלום לרב שאלה מעט אישית בנושא קינוח לאחר עשיית צרכים אני נורא נלחץ מכל העניין כייון שאמרו שאסור להתפלל כך או להזכיר דבר שבקדושה לכן אני שוטף עם הרבה מים "ומחילה מהרב " מנקה עמוק ועדיין מרגיש שאוליי אני לא נקי או לא ניקיתי במקומות הנכונים שצריך לנקות, בבקשה מהרב אני צריך הגדרה של בדיוק איפה לנקות, כמה, ואיך, ושוב מחילה מהרב על אי הנעימות שבנושא אך תורה היא וללמוד אני רוצה, יש לציין שהפעולות שהזכרתי קודם גוזלות ממני זמן ארוך וגם פחד בכלל להכנס לשירותים

תשובה:

מרן בעל הקהילות יעקב כבר עורר הרבה על כך שהלחץ המיותר בענין זה, לא בריא לגוף ולא לנפש, ועלול לגרום לפיסורה ועוד חלאים רעים… יש לזכור שבימי חז"ל היו מקנחים באבנים ועשבים, ואתה מבין שהתוצאה היתה פחותה בהרבה ממה שיש בקינוח סטנדרטי לגמרי בנייר טואלט. ראשית הכלל ההלכתי, כל צואה שאינה נראית כשאדם יושב, כלומר כשאדם יושב המקום מעט נפתח, אבל עדיין רק מה שבחוץ נראה, מה שבפנים לא נראה כלל, רק מה שנראה יש לקנח, מה שבפנים אינו אוסר. לכן אתה מגזים לגמרי לגמרי… אינני רוצה לנקוב במספר הקינוחים, הסטיפלר אמר שלוש, אינני יודע, אבל ודאי יש לזכור אתהכלל הזה, וממילא מה שבפנים לא קשור לנושא כלל. ואם רחצת בכלל הידרתי, להלכה גם זה לא חייבים, רק מעט לקנח שלא יראה בחוץ כשיושבים.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. יש לזכור מה שכתב באשל אברהם (בוטאטש) סימן עו, דבכל ספק אם נשאר צואה בפי הטבעת אפשר להקל וא"צ לבדוק [דיש צדדים לומר דלא אסרו צואה במקומה בכלשהו אלא כשריחה נודף אילו היתה מגולה, ועוד שמא אינו ממש בפי הטבעת אלא בצדדים ועל השערות דשם, ועוד דאולי כבר נתייבש ולא אסרו אלא לחה וחמה]. לדעתי זו התשובה העיקרית לכל המסתבכים בזה, כי ודאי אחרי שמקנחים יפה אין יותר מ'ספק' שמא נשאר צואה ולא בטוחים ב100 אחוז שנשאר….

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל