שאלה:
בהאם מותר להפעיל קומקום חשמלי בעזרת שעון שבת
תשובה:
שלום וברכה
לגבי מים שלא התבשלו בכלל, ודאי יש להחמיר מצד איסור שהייה, לגבי מים שהתבשלו והצטננו יש בזה מחלוקת גדולה [ואפשר שכיון שמדובר במים ולא במרק, לכל הדעות אסור, כיון שלדעת השביתת השבת אין מושג של לח שהצטנן במים שם בישולו הראשון הסתלק לגמרי], לכן למעשה יש להמנע מכך. מה גם שאולי יש לחשוש בזה [לכל הפחות לבני אשכנז] לאיסור של אוושא מלתא.
מקורות:
ראה כאן בהרחבה.