לתרומות לחץ כאן

קשר תפילין וצביעתן שנעשו ע"י מומר לדבר עבירה

שאלה:

אני מתנצל השאלה ששלחתי קודם לא היתה שלמה ונשלחה בטעות, הנה מה שרציתי לשלוח:
יהודי אחד שלח את תפיליו לבדיקה וקיבל לבינתיים מבית חב"ד בהשאלה תפילין אחרות.
בתפילין הללו, אותו אדם היה צריך לכוונן את קשר התפילין של ראש ולכן התיר אותו וקשרו מחדש כהלכה כפי שמתאים לראשו. בנוסף מצא על הרצועות כמה קילופים לבנים אותם תיקן על ידי צביעה עם צבע מיוחד לתפילין וגם בבתים צבע קצת את הפינות שהיו לבנות.
כל זה נעשה כהלכה ואחרי אמירת לשם קדושת תפילין.
העניין אותו שאותו אדם לא שומר את כל המצוות, הוא גדל בבית חילוני לחלוטין אבל במשך השנים התחזק והוא בהחלט אדם מאמין, שומר שבת וחג באופן מלא, מניח תפילין יום יום, שומר כשרות ברמה די גבוהה ומברך על האוכל, לומד תורה מדי פעם, אבל אין לו אורח חיים דתי לגמרי, הווי אומר הוא אינו הולך לבית כנסת ביום יום ובשבתות, לא מתפלל תפילת עמידה באופן יומיומי אפילו בביתו, הוא מבלה לפעמים בקולנוע ובפאבים ולא חובש כיפה מחוץ לבית, וצופה בטלויזיה בביתו. הוא בשנות הארבעים לחייו ומסרב להתחתן אבל גם נמנע לחלוטין מבעילת זנות.
האם אדם כזה נחשב "מומר לדבר עבירה" ובעקבות זאת יש בעיה שהוא קשר וצבע את התפילין? אם כן מה התקנה של התפילין? האם עליו להודיע על מה שעשה לבית חב"ד שממנו לקח אותן?
תודה ושבוע טוב

תשובה:

שלום וברכה

כיון שאינו מומר להכעיס לשום מצוה, וגם אינו מחלל שבת בפרהסיה, וגם הוא מקפיד על הנחת תפילין, אין לו דין מומר והוא כשר לצביעת התפילין לפי כל הכללים המבוארים בביאור הלכה בסימן לט.

שבוע מבורך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כאשר הוא לא מומר אין מזיגתו אוסרת יין. משום מה אני לא מצליח לפתוח תשובה זו, אבל אם מדובר למיטב זכרוני באותו ששומר שבת ומניח תפילין רק לא הולך כל יום לבית הכנסת וכו'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל