לתרומות לחץ כאן

נכשלנו בימי נידה

שאלה:

שלום כבוד הרב היית לי מעידה ממש גדולה אני שומרת נידה מיום החתונה אך לצערי מפני שלא יצא לי ובעלי לראות אחד את השניה הרבה בגלל העבודה היצרים שלנו השתלטו עלינו ולצערי קיימנו יחסי אישות מיד לאחר סיום הנידה עוד לפני שעשיתי בדיקה מה הדין של זה והאם ניתן לתקן זאת חשוב לציין מעידה שלא קרתה מעולם חד פעמית

תשובה:

שלום וברכה

הצער הוא עצום, כיון שמדובר באיסור חמור מאוד של כרת. אבל לפני שאני מתייחס לעצם הענין, נראה לי שיש כאן איזו טעות… גם אם היית עושה בדיקה זה היה חסר משמעות לחלוטין! כדי שאשה לא תחשב נדה, ותהיה הקלה כל שהיא באיסור לא עוזרת בדיקה.. צריך טבילה במקוה! אלא שהטבילה במקוה נעשית אחרי שבעה ימים נקיים, שמתחילים בבדיקת הפסק טהרה ואחרי זה כל יום בדיקות ולכל הפחות בדיקה אחת ביום הראשון ואחת ביום השביעי, כאשר במוצאי היום השביעי טובלים, ורק אז על ידי הטבילה האשה לא נידה! חשוב להבין זאת, הבדיקה לא מועילה להפחתת האיסור אלא רק כדי לקבוע שניתן להתחיל לספור שבעה נקיים, מה שמוריד איסור נידה הוא הטבילה במקווה.

ולעצם שאלתך, כל דבר ניתן לתקן על ידי חזרה בתשובה שלמה, יש להתחרט ולהצטער על החטא ולקבל לעתיד להקפיד גם על ההרחקות שקבעו חכמים בימים אלו, להמנע מחיבוק ונישוק ושינה במיטה אחת, ואפילו לא למסור דברים מיד ליד אלא להניח על השולחן, ורק כשנשמרים בהרחקות לא באים למכשול החמור של קיום יחסים.

ברכה והצלחה וחיים טובים ומאושרים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל