שאלה:
שבוע טוב הרב,
1.מופיע בתורה הפסוק "ועשית הישר והטוב", אז למה בגמרא זה משמע כתקנות חכמים?
2.בחול המועד, גדול שלא נשאר לו בגדים נקיים, האם עדיף שיכבס או יקנה?
תשובה:
שלום וברכה
1. הרעיון הכללי כתוב בתורה, אבל גדריו ואופן קיומו קבעו חכמים, זה לא נחשב דין תורה.
2. ודאי עדיף לקנות, שהרי הקנייה לצורך המועד מותרת.
חורף בריא.
מה הכוונה "הרעיון הכללי"?
ומי שקיים את הדין הזה, אז לא ניתן לומר שקיים מצוות עשה מהתורה?
הכוונה שהדין הזה אין לו גדרים בתורה, ואת גדריו קבעו חכמים. יתכן שאחר שקבעו הוא מקיים מצוה מהתורה.
תודה!!!
אז כיצד ניתן לדעת אילו פסוקים בתורה דין ואילו רעיון וכו'?
לא אמרתי שזה רעיון ולא דין… חלילה, רק אמרתי שגדרו של אותו דין אינו מפורש בתורה ונמסר הדבר לחכמים, כמו כן הוא אינו זהה אצל כל אדם כדברי הגמרא הידועים שכל אדם לפי מעלתו נתבע לפעול לפנים משורת הדין בהתאם למעלתו הרוחנית.
השאר תגובה