לתרומות לחץ כאן

על דעת רשב"י והאר"י…

שאלה:

בס"ד
לכבוד הרבנים הגאונים שליט"א
בסליחות / בהתרת נדרים וקללות שהטקסט שהוא בעיקרו הילכתי נכתב : ש"הוא על דעת " מרע"ה, רשב"י והאר"י ?
מה עם הרמב"ם? הרמב"ן ? הרשב"א? ועוד . איך נעשתה כזאת קפיצה בזמן ודילגו עליהם ? זה התרת נדרים על פי ההלכה. .
איך הענקים הללו הושמטו כמסכימים? איך בכלל הטקס שהוא הילכתי קיבל תוספות קבליות?
בברכות לשנה טובה עם בריאות כל עמ"י

תשובה:

שלום וברכה

הרעיון באמירה זו, הוא שאנחנו לא יודעים לכוון את כל הכוונות והצירופים על פי סוד שיש בכל מצוה או בהתרת הקללות הנ"ל, ואנחנו עושים זאת על דעת אלו שהתגלו דרכם סודות התורה ומי כמוהם ידע…

מקורות:

ראה שו"ת תורה לשמה סימן תע:

מה שנהגו לומר לדעת רשב"י וכו' לא מצאתי ד"ז בכתבי רבינו מהרח"ו ז"ל אשר קבל מפי רבינו האר"י זצ"ל ונראה שזה נתקן מגורי האר"י זצ"ל והם המקובלים האחרונים ולכן תקנו לומר גם כן לדעת האר"י ז"ל והנה טעמם ונמוקם עמם מפני כי רשב"י ורבינו האר"י ע"ה הם קבלו כוונות של המצוות וסודם באמיתות וגילו אותם בעולם שניתן להם רשות לגלות מה שלא ניתן לצדיקים אחרים זולתם ואף על פי שהיו יותר ראשונים מהם ודבריהם נתנו להכתב בספר באתגליא לכן אנו שאין אנו משיגים הכוונות וסודות של התפלה והמצוות באמיתות ואף על פי שאנו קורין בדבריהם לכן אנו אומרים שאנו מכוונים לדעתם פירוש כפי מה שקבלו הם באמיתות שיהיה נחשב לנו כאלו גם אנחנו מכוונים הכוונות הראויות אשר קבלו הם ודע כי עי"ז שאנו מזכירים שמותם על כל דבר שבקדושה אשר נעשה ואשר נלמוד בזה יתעורר זכותם וימשך לנו כח מן הכוונות והסודות אשר קבלו ואשר היו מכוונים בכל מצוה ותפלה ועסק התורה. 

ודע כי כל צדיק אשר הוא מבחינת היסוד יש לו שייכות עם כל ישראל ויכולים כל ישראל להכלל בו וכנודע בסוד הפסוק אלה תולדות יעקב יוסף, והנה כבר ידעתם מ"ש רבינו האר"י זצ"ל בשער הגלגולים כי רשב"י ע"ה הוא יסוד זווג ישראל עם רחל שהוא הזווג היותר מעולה ובחינה היותר גדולה, ורבינו הקדוש שהוא רבי יהודה הנשיא אשר סדר המשניות הוא בחי' היסוד של זווג יעקב עם רחל והוא שני במעלה לבחי' הנז' של בחי' הרשב"י ורבינו האר"י זצ"ל הוא בחי' היסוד של יעקב ולאה דאחר חצות לילה והוא שלישי במעלה לבחי' הנז' דרשב"י ע"ה ע"ש. ודע כי אני נוהג לומר לדעת מרע"ה ולדעת רב המנונא סבא ע"ה ולדעת רשב"י ע"ה ולדעת רבי יהודה הנשיא ע"ה ולדעת רבי יצחק בן שלמה ע"ה ויש לי טעם בזה, המשכיל יבין. והיה זה שלום ואל שדי ה' צבאות יעזור לי. כ"ד הקטן יחזקאל כחלי נר"ו 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל