לתרומות לחץ כאן

קנה דירה מאימתי חל עליו חובת תשלום של וועד בית

שאלה:

שלום וברכה,

בשעה טובה ומוצלחת קניתי דירה וכמו שידוע, בהתחלה נותנים תשלום ראשון ואז חותמים חוזה ושם מופיע התאריך האחרון לתשלום האחרון ואז קבלת המפתח.
כרגע אני נמצא בתהליך של משכנתא ולכן אני בין התשלומים.
יש לציין שהדירה עומדת ריקה ללא שימוש.

1. האם מוטל לשלם וועד בית ועל מי?
2. בהוצאות מיוחדות כמו עשיית גינה/דשא סינטטי (לא סידור דבר קיים כמו צביעה וכדו') על מי מוטל התשלום האם על המוכר שכרגע הדירה בבעלותו או על הקונה שהוא יהנה מההשבחה.
3. אם זה מוטל על הקונה מה הדין במצב שחודש אחרי קבלת המפתח התפוצץ צינור הביוב בגלל שהוא ישן, על מי מוטל התשלום, על הקונה כי הוא בעל הבית עכשיו או על המוכר שהנזק העיקרי נעשה אצלו?

יש לציין שאנו לא נמצאים בסכסוך אלא היות והגיע מעשה זה לידי אני רוצה להעשיר את ידיעותי בהלכה.

תשובה:

שלום וברכה,

1. במכירת דירה הדירה לא עוברת לבעלותו של הקונה עד לסיום התשלום – כך מותנה ברוב החוזים. ולכן הקונה לא חייב לשלם תשלומי ועד הבית, לא על השוטף וכן לא עבור ההוצאות חריגות.

2. מסתבר שאם ועד הבית החליט לעשות גינה בזמן המכירה, המוכר יוכל להתחמק מתשלום עבור הוצאה זו, וכשיכנס הקונה יוכלו לחייב אותו כיון שהוא מקבל תוספות לבניין שלא היו בעת חתימת החוזה. ולמרות שעכשיו לא יוכלו לדרוש תשלום מהקונה, אבל המוכר יוכל להפיל עליו את התשלום.

3. פיצוץ שנעשה בצנרת, אם לפני סיום התשלום, ההפסד על המוכר. ואם אחרי שסיים לשלם וקיבל מפתח, ההפסד על הקונה. הקונה לא יכול לתבוע את המוכר על הפיצוץ, כיון שהקונה קנה דירה במצב שיתכן ויהיה צינור, והפיצוץ לא מוכיח שהיה כאן מום במכר, אלא בלאי טבעי, וזה מה שקנה הקונה.

בהצלחה וישוב טוב.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל