לתרומות לחץ כאן

צדקה כשיש חובות…

שאלה:

לפני כמה חודשים התחלנו לקנות שוברי מזון בזול, ואת ההפרש אשתי הציעה לתת לצדקה (במקום שיהיה לנו רווח אישי) עקב הצורך הרב של אנשים בתקופת הקורונה.

הבעיה היא שלא מזמן חשבתי על שאולי לא ראוי הדבר, כי אני חייב כסף לארגון קמ"ח מלפני כמה שנים טובות והם לא רודפים אחרי להחזיר את החוב.

השאלה שלי היא כפולה:
א. האם נחשב שנדרתי לתת את הכסף לצדקה ואם כן אני מחוייב לתת אותו, או שלא, מפני שבאותו רגע לא חשבתי על העובדה שאני חייב כסף ולכ' לא ראוי להפריש לצדקה לפני שאני מחזיר חובות (את סכום הצדקה המינימלי שאדם חייב בשנה כמובן אני תורם וגם מעבר לכך).

ב. במידה ואכן לא ראוי וצריך לתת את הכסף לקמ"ח, האם להבא עלי להמנע ממעשרות או צדקה עד שהחוב ישולם, אע"פ שהארגון לא יוצר איתי קשר, וזאת אע"פ שאני יצרתי איתם קשר לפני כמה שנים כדי לברר את הסכום המדוייק?

תשובה:

הרעיון של אשתך הוא נפלא, ואשריך שיש לך אשה צדיקה כזו, אם החלטתם כך לעשות זה בהחלט נדר לצדקה ויש לקיימו, ולגבי אירגון קמ"ח, תיצור איתם קשר ותגיע איתם להסדר נוח של תשלומים, תסביר להם שקשה לך לתת בבת אחת וכו'. לגבי השאלה הכללית של חיוב מעשר כספים, אם הכנסותיך לא מספיקות לך למחייה אתה פטור אבל אם יש לך למחייתך בצורה שאצה רגיל אין סיבה להמנע מלתת, ככל שאתה יכול להגיע עם קמ"ח להסדר נוח.

בהצלחה רבה ושיהיה תמיד רק שפע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל