לתרומות לחץ כאן

אוכל שחומם בשבת – להניחו על גבי שולחן שבת – המשך

שאלה:

שלום רב,
אני מתגורר בבית אימי ואני עורך קידוש בכל שבת ב״ה למשפחתי (אימי,סבתי, אחי) וישנה גויה שמתגוררת בביתנו. עד עכשיו הייתי בטוח שמותר הדבר שגויה תחמם למשפחתי ולי אוכל שכבר בושל אך צריך חימום בשבת,לפני סעודות שבת. משפחתי אינה שומרת תורה ומיצוות ולהם כלל לא איכפת אם מאכלי השבת חוממו בשבת ע״י הגויה או ע״י כל אחד אחר. אמרתי לאימי על כך שטעיתי למשך זמן רב בחושבי שהדבר מותר. והדבר העלה כעס רב והיה ויכוח ביננו. אמרתי להם שאני אקח בניפרד ממאכלי השבת בטרם שיחוממו. וכמו שאמרתי, להם לא איכפת אם יאכלו אוכל שחומם בשבת. אז השאלה שלי כרגע היא: אם מותר שיחממו להם אוכל שבת וישימו ואת האוכל על גבי השולחן שבת בקידוש ויאכלו מזה? יש לציין שאם תאמר שהדבר אסור, הדבר יגרום לקרע גדול בשלום בית ח״ו. אשמח לשמוע עצתך

תשובה:

שלום וברכה ידידי,

אין לך שום קשר עם מה שהם עושים! תן להם לעשות כפי הבנתם, ואגב זה איסור דרבנן, אני מניח שיש גם דברים חמורים יותר שהם עושים, זה לא עסק שלך. אתה תאכל מהאוכל שלא חומם על ידה, ותעשה את האוירה הכי טובה ונעימה שאפשר. תאכלו יחד, תשירו תשמחו, תגיד רעיונות יפים על הפרשה, סיפורים תשוחחו בנעימות על השבוע החולף, הכל מצויין. אין כל בעיה שאתם אוכלים יחד על השולחן.

וכמובן לפום צערא אגרא ולמרות שאכן זהו ניסיון קשה כך השכר עליו ויהיו דברי הגמ' ביוצא פו לנגד עיניך "אביי אמר כדתניא (דברים ו, ה) וואהבת את ה' אלהיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש ת"ח ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אשרי אביו שלמדו תורה אשרי רבו שלמדו תורה אוי להם לבריות שלא למדו תורה פלוני שלמדו תורה ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו עליו הכתוב אומר (ישעיהו מט, ג) ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר"

בהצלחה רבה ושבת שלום.

חזק ואמץ בדרכך המיוחדת!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה לך הרב שהשקעת זמן לענות לי תשובה הולמת לשאלה ששאלתי! אני מאד מעריך זאת. שיהיה לך שבוע טוב ומבורך ושנזכה ממש בקרוב בימים אלה לראות בהתגלות משיח צדקינו!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל