לתרומות לחץ כאן

האם מותר לשוטר דתי להחליף משמרת בשבת עם שוטר חילוני?

שאלה:

ערב טוב ויום עצמאות שמח. אני עובד במשטרה, ואיתי ביחידה שוטרים שומרי מסורת. האם מותר להם לבקש ממני לעבוד בשבת במקומם, כדי שלא יחללו אותה? אני יהודי חילוני. מדובר במשימות מבצעיות ולא בטיולים או פעילות חברתית.

תשובה:

שלום וברכה

ראשית אינני יודע מה הכוונה יהודי חילוני, כל יהודי חייב לשמור שבת, וזו הזכות הגדולה ביותר שניתנה לנו מאת הבורא יתברך, וגם אתה מוזמן לאסוף מרגלית זו מן החול ולא להשליכה לאשפה… גם אתה יהודי בן אברהם יצחק ויעקב נכד ליהודים שמסרו נפש על שמירת השבת בכל הדורות.

ככלל, כאשר מדובר בפעולות שנצרכות לפיקוח נפש, אין היתר לשוטרים אלו להחליף עם אדם שאינו יודע לשמור שבת כהלכה, כי בכך הם גורמים יותר חילולי שבת, שהרי הוא אינו יודע למעט ולהמנע ככל הניתן מחילול שבת.

אכן, עצם העבודה במשטרה לאדם דתי בשבת היא מורכבת מאוד, כיון שלא כל פעולה היא פיקוח נפש, ואינני יודע אם יש פיקוח של הרבנות מוסדר על אופי הפעולות המחוייבות וכיצד ניתן לקיימן על פי ההלכה, ומה נדרש מאדם לצאת ומה הוא רשאי ומחוייב להמנע, וכל עוד אין פיקוח והנחיות כאלו, אינני יודע כיצד שוטר יהודי יכול לשמש במשטרה בשבת. אילו היית שואל על רופא בבית החולים הייתי עונה הרבה יותר בפשטות, שם יש הנחיות מאוד ברורות, ואין היתר לרופא דתי להחליף עם רופא שאינו יודע ואינו מבין את חובתו לשמור מצוות, בנוגע למשטרה זו אכן בעיה.

יש לשוטרים הדתיים לתבוע בכל תוקף מהרבנות המשטרתית לתת הנחיות ברורות ומדוייקות ולספק את כל האמצעים לשוטר דתי לקיים את חובתו יחיד עם קיום חובותיו הדתיות.

ברכה והצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל