לתרומות לחץ כאן

קורונה

שאלה:

שלום וברכה
בעניין הזהירות בזמן המגיפה ר"ל.
רציתי לדעת מה החיוב ההלכתי בעניין שהרי המדינה יש לה מכלול שיקולים כלכלים פולטיים וכו' וא"א לסמוך עליהם במאה אחוז.
בעניין להסתכן ולסכן מה הגדר שמותר הרי גם לנסוע באוטו זה סכנה וגם מסכן אחרים.
השאלה מה זה היזק שחוששים לו אולי שכיחא היזקא וגם זה צריך להבין כמה שכיחא?
ישר כח גדול מראש

תשובה:

שלום וברכה

כיון שאנחנו באמת לא יודעים בדיוק, החובה הבסיסית המוטלת עלינו היא לשמוע להנחיות הרשויות, הם בודאי עובדים לפי נתונים, וגם אם אינם מדייקים, זה הכל היחיד שיש לנו כדי לדעת שאנחנו בסדר… ולכן חובה גמורה לשמוע לכל ההנחיות ככתבן וכלשונן.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. מחילה לא הבנתי בשני נקודות.

    א) האם באמת ובתמים כל מנהיג או מקבל החלטות אכן מבין ברפואה ומקבל את החלטותיו בהתאם לצרכים האמיתיים?

    ב) אם כל המנהיגים היו אומרים אותו דבר ניחא, אך כאשר כל מנהיג מחליט לפי דעתו האישית ולחצים פוליטיים ואחרים מהיכי תיתי?

  2. אני מדבר על ההנחיות היוצאות לכלל הציבור, אינני יודע למה כוונתך. ברור שההחלטות לא מדוייקות ולא יכולות להיות מדוייקות אבל מה האופציה?.

  3. דוגמא מוחשית לכך – ב"ב היתה בסגר לתקופה מסויימת עד שזה ירד. מנהיגים מסביב לעולם חלוקים בדעותיהם כאשר חלק מתחילים להתיר לפתוח עסקים מסויימים בהדרגה מחשש להתמוטטות כלכלית ואחרים מחמירים את הכללים מחשש להדבקות ואין לדבר סוף. אם אתה גר במדינה מסויימת – חל עליך חבישת מסיכה מרגע היציאה מהבית בעוד שבמדינה אחרת ההמלצות שונות. וכן בתוך המדינה – החליטו להטיל סגר על ב"ב מיום מסויים – החליטו להוריד ביום מסויים. עד כמה כל זה יכול לחייב? ואדרבא – אם זה אכן מחייב לכאורה היינו אמורים מצד ספק פק"נ להחמיר כפי השגעונות של כל א' מהמנהיגים.

  4. לא הבנתי מה אתה מוסיף בתגובה זו, אמרתי שכיון שאנחנו לא יודעים השכל הישר אומר לעשות מה שאומרים לנו, הרי הם לא סתם ממציאים יש כל מיני פרמטרים ושיקולים של סיכון רפואי בטחוני כלכלי ועוד ולפי זה מנסים לקבל החלטה מאוזנת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *