לתרומות לחץ כאן

גזירת שיער

שאלה:

שלום
כבר שאלתי פה בנידון זה, אך לא קיבלתי תשובה ברורה כ"כ,
לגבי גזירת שיער (זקן התחתון),
לאשתי זה מפריע ולי זה מציק וכתבתי שאני בשנה ראשונה, וכתבתם שמותר להוריד אם לא מורידים הכול, רציתי לברר קודם כל מה הכוונה אם לא מורידים הכול? במכונה (לא בתער) האם מותר?
והאם זה רק בגלל שאני בשנה ראשונה?
תודה רבה!

תשובה:

התכוונתי שיש להשאיר איזה גובה מעט, לגזור לגמרי אפילו במכונה זה בעיה של לא ילבש, אמנם אם זה מפריע לה לא בגלל יופי אלא היא מואסת בזיעה וכדומה, יש להקל.

באופן כללי מותר לכל אדם לגלח שערות הידיים והרגליים על ידי מספרים כעין תער. וכפי שמבואר ברבינו יונה באגרת התשובה סימן ל"ו וכן פסק השו"ע יו"ד סימן קפ"ב סעיף א', אבל על ידי תער אסור משום איסור לא ילבש גבר שמלת אשה. אמנם במקום צער התירו לגלח אפילו בתער. וכפי שמבואר במרדכי [שבת פ"ד סימן שכ"ז] שכתב שבני אדם שיש להם הרבה שער בידיים וכדומה ומתביישים בכך, מותר להם לגלח בתער, משום שאין לך צער יותר מבושה, וכ"כ היש"ש ביבמות [פי"ב סימן י"ז].

ובעניין שערות של בית השחי ובית הערווה אסור לכל אדם לגלחם אפילו במספרים כעין תער, משום איסור לא ילבש גבר שמלת אשה. וכפי שמבואר בשו"ע [שם] אמנם במקום צער מותר וכפי שכתב הב"י בשם הרשב"א שבמקום צער ובמקום רפואה, מותר לגלח, ועיין בשו"ע בסעיף ד' ובסעיף ב', שמבואר שם שבמקום צער ולצורך רפואה מותר לגלח.

נ.ב.  גילוח על ידי ניתוח לייזר, אפילו בשערות הידיים והרגליים שהאיסור הוא רק על ידי תער, מסתבר שיש לאסור ג"כ ע"י ניתוח לייזר, מפני שזהו דרך הנשים ושורש האיסור הוא משום לא ילבש שאסור לעשות תיקונים לגוף כתיקוני הנשים. ועיין בשו"ת חלקת יעקב יו"ד סי' פ"ז.

מקורות:

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אם לגבר לא איכפת להשאיר השיער, רק האשה רוצה בעיקר כי מפריע לה וגם משום יופי זה גם בעיה?
    או רק כשהגבר עושה את זה בשביל יופי זה בעיה?
    כלומר האם יש איסור לאשה לייפות הגבר או רק לגבר לייפות עצמו?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל