לתרומות לחץ כאן

קיבלתי בגדים מארגון של חסד

שאלה:

רציתי לשאול משהו הביא לי שקית של בגדים חדשים לילדים קטנים ואמרה לי שתורם מחול שלח זאת לאברכים שלומדים בכוילל בעלי לומד חצי יום ובחצי השני עובד לפרנסה בעלי טוען שאנחנו לא נקראים נזקקים וכן לומד רק חצי יום וחושב שאסור לנו לקחת שאלתי את האחראית ואמרה שעדיין שאנו זכאים. האחראית היא אחראית מקומית ולא ראש הארגון האם מותר לקחת צדקה את הבגדים

תשובה:

שלום וברכה,

אם האחראית מכירה אותכם והביאה לכם, מותר לכם לקבל. בעלך שלומד חצי יום נחשב שאדם שלומד. וכמו כן אם הקבלת בגדים עוזר לכם, וללא זה היה קשה לכם לקנות לבד את אותם בגדים, הרי שאתם נכללים בזכאות של הארגון, ומותר לכם לקבל.

בהצלחה.

 

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אם אני מבין נכון, האדם שנתן לכתחילה את הבגדים לא חיפש דוקא אביון מהודר לקיום מצות מתנות לאביונים, אלא ביקש לתמוך במשפחה של בן תורה שמתמודד עם הפרנסה ואני מבין שאתם עונים להגדרה.

  2. אני שואל כל אחד שיעזור לו לקחת צדקה מותר לו לקחת צדקה ? : "וכל מי שאינו צריך ליטול ונוטל אינו נפטר מן העולם עד שיצטרך לבריות "

    מה הגדר של זה ?
    תודה רבה

  3. אינני יודע לדעת ברור, אבל התחושה שלי שהכל תלוי בדעת הנותן, כלומר אדם שמקבל מתנה הרי אינו בכלל זה, זה הרי ברור, ממילא גם כאן, כאשר הנותן אין דעתו דוקא על אביון ממש אלא סיוע לעמלי תורה, זו מתנה וזה בסדר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל