שאלה:
שלום רב בדיני בשר וחלב מצאנו להחמיר שש שעות. כפי מנהג העולם היינו שש שעות שכל שעה 60 דק'. אך שאלתי מדוע מנין למנות שעות כ-60 דק' הרי לפי חז"ל הביטוי שעה הוא תמיד ביחס לשעה זמנית. ונראה לי שכלל לא מצאנו יחס של שעה של 60 דק'
תשובה:
שלום וברכה
הנושא של שש שעות בהמתנה בין בשר לחלב הוא משום שזה זמן מרחק בין סעודה אחת לשניה, לכן השיעור הוא שש שעות שלנו, ואין לזה קשר עם המצוות שניתנו לפי חלקי היום, שליש או רביע היום שנאמרו בשעות זמניות.
אבל בזמן הרמב"ם שכתב שש שעות, היה בכלל כזה מושג של שעות שוות?
נכון, אבל כיון שלא מדובר במשהו מדוייק כמו זמני קריאת שמע, אלא הנושא הוא שהבשר נשאר זמן רב ולכן תיקנו מסעודה לסעודה, נקבע שהזמן יהיה קבוע כל שהנה ולא ישתנה מיום ליום.
השאר תגובה