לתרומות לחץ כאן

הלל ביום העצמאות – במה שונה מחנוכה?

שאלה:

שלום לרבנים למה עם יש פתיל תכלת אז יהיה מותר ללבוש ציצית של צמר ופשתים הרי זה כלאים? 2 עם התקינו הלל בחנוכה בגלל הנס שמצאו פח שמן או לפחות מי שסובר כך האם נכון לעשות קל וחומר ממציאת השמן שצריך לומר הלל על הקמת המדינה?

תשובה:

שלום וברכה

  1. בכך שהתורה ציותה על פתיל תכלת בבגד פשתן ופתיל תכלת דרשו חז"ל שהוא תמיד על חוט צמר, בהכרח התירה התורה בפירוש כלאים בציצית. ראה בהרחבה בענין זה במסכת יבמות דף ד ע"ב.
  2. אדרבה, אם הנושא הוא מציאת פח השמן ודאי אין קשר… מציאת פח השמן כל ענינה חנוכת בית המקדש וריבוי הטהרה והקדושה בארץ ישראל בפרט ועל עם ישראל בכלל, איך כל הענין הזה קשור עם הקמת המדינה תוך כוחי ועוצם ידי וריבוי הכפירה והעברה על דת?? אם ההלל הוא על נס המלחמה אני מתחיל לשמוע דיון, אף שזה כמובן גם לא קשור ובכלל אין מקום לחגים שאנחנו בזמנינו מחדשים מדעתנו, וראה בענין זה הרבה תשובות כאן באתר.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מחילה שאני מטריח רק שיתחדד לי יותר מנין שמציאת השמן בשביל חנוכת הבית ועוד בשביל ריבוי הטהרה ענין השמן זה להדליק המנורה? תודה רבה וסליחה

  2. הייינו הך, ואדרבה אם זה רק היה למצוה ודאי אין קשר ליום העצמאות [מה שאני כתבתי הוא בהתחשב בתשובות שענו האחרונים על השאלה מפני מה בכלל היה צריך שמן טהור הרי טומאה הותרה בציבור].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל