לתרומות לחץ כאן

עדיפויות לגבי פסוקי דזמרה

שאלה:

שלום, אשתי צריכה לצאת לעבודה בשבע וחצי, וצריך לשלוח את הילד לגן בשעה זו. מסיבות מסוימות רק המניין בשבע וחצי הוא רלוונטי בעבורי, והמרחק בין הגן לבית הכנסת הוא כ5 דקות. שאלתי היא מה עדיף לי לעשות:
א. לומר בבית קורבנות ופסוד"ז מהודו עד לפני ברוך שאמר, לקחת את הילד לגן, להגיע לבית הכנסת ולהניח תפילין, כך שהשעה תהיה בערך 7:40, ואספיק לומר עוד רק חלק מפסוד"ז (ברוך שאמר, אשרי, ישתבח ומקסימום הללויות).
ב. לומר בבית קורבנות ופסוד"ז מהודו עד לפני ברוך שאמר, להניח תפילין בבית, לקחת את הילד לגן, כך שאגיע בית כנסת ואהיה ישר מוכן עם תפילין ואספיק יותר מפסוד"ז, אולי את כולם, אבל אסתובב ברחוב עם תפילין, ויש שם פח זבל ואולי מראות לא הכי צנועים.
ג. לומר בבית קורבנות ופסוד"ז מהודו עד לפני ברוך שאמר, וביציאה מהגן להתחיל בדרך לומר מברוך שאמר עד שאומר בבית כנסת ישתבח, ואז להניח תפילין.
ד. לומר מברוך שאמר עד ישתבח בנחת בבית הכנסת, ולתכנן את תפילתי כך שאתחיל עמידה עם החזן בחזרת הש"ץ.
* יש עוד אופציה, אבל נראה לי שלא כ"כ שייכת, שאתפלל במניין של שמונה, אבל אני חייב עד עשרה לתשע גג להיות בבית, ואז בשני וחמישי וגם בשאר ימים אצטרך לצאת לפני התפילה, אפילו לפני אשרי.
תודה וסליחה על הטרחה!

תשובה:

שלום וברכה

האופציות ב' וד' אפשריות, תוכל לכסות את התפילין בטלית וכדומה כדי שלא יהיה חשש, וכן להתרחק מפחי האשפה, בקצת שימת לב זה לא בעיה.

בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל