שאלה:
שלום כבוד הרב,
יש לי קומקום שהוא גם לשימוש בשבת. הקומקום כתוב שהוא מאושר על ידי מכון צומת.
זה קומקום כזה שיש עליו לחצן מיוחד לשמירת חום .
העניין הוא שכשאני מוזגת ממנו בשבת צריך להרים אותו ולמזוג כמו מקומקום (הוא מחובר לתחתית כך שלא מתנתק כשהוא במצב שבת).
הדבר גורר תזוזה של הכבל שלו גם , אני גם מחברת אותו לפעמים למפצל חשמל שאליו אני מחברת גם את הפלטה, מה שעלול לגרור הזזה של המפצל עם התקעים וכן של הכבל של הפלטה.
האם זה מותר מבחינת מוקצה?
אם לא, אני יכולה לחבר את הקומקום ישירות לחשמל אך זה פחות נח כי הכבל שלו ככה יותר קצר ואז זה יוצר לעיתים קושי אחר, ועדיין כשמוזגים צריך להרים את הקומקום מה שיזיז את הכבל של הקומקום סביר להניח.
האם זה מותר כל הדברים האלה? אם לא, איך ניתן להשתמש בו?? הוא מאושר לשימוש בשבת אז אני מניחה שיש דרך?
אולי זה בסדר כל הדברים האלה אני לא יודעת,
תודה רבה!
תשובה:
שלום וברכה
אינני מכיר את הקומקום וגם לא יודע לאשר בעצמי את השימוש בו, אבל אם מדובר בקומקום kn c900 kenedi ההיתר מותנה בכך שמבריגים את התחתית לקומקום בתנועה סיבובית! כל פעם שאת מרימה את הקומקום מהתחתית את עושה כיבוי של מכשיר חשמלי ולאחר מכן הדלקה, איסור גמור מדאורייתא! לכן תשימו לב טוב להנחיות. אפשר להכנס לאתר של מכון צומת ולבדוק, כך עשיתי אני.
יום טוב.
שלום, יד צילומים של כמה קומקומים. ומופיעים שמות שונים, מה ההבדל.
אני צריכה קומקום לשבת.נראה בכל זאת שיש הבדל . איך אני אדע מה לקחת.
אשמח לתגובה .
ענת 0509012888
אני ממליץ לקנות מיחם מהדרין ולא קומקום משתי סיבות: 1. בקומקום יש את שאלת טלטול הגוף להט שיש אוסרים אותו ככל מוקצה של שלהבת. 2. ממה שראיתי אולי לא ראיתי טוב אבל זה מה שמצאתי, אין להם קומקום מהדרין, אלא רק "כשרות רגילה" שנסמכת על כמה הקלות. למשל המים במדיד בקומקום מתקררים וחוזרים ומתבשלים, במיחם מהדרין הם נשארים חמים. יש מיחמים קטנים של עשרים כוסות, תקני כזה ורק בהכשר מהדרין.
לא, כל השנים היה לנו מיחם גדול. בדרך כלל, בשבת אנחנו שניים. רכשנו מכשיר נועם שיהיו מים חמים לשבת. אבל אני צריכה מים רותחים לקפה ולתה. ולא כך בנועם.
אז איזה קומקום לקנות ?
אינני יודע, כדאי לפנות למכון הטכנולוגי להלכה של הרב הלפרין ולהתייעץ.
השאר תגובה