לתרומות לחץ כאן

מלאכה שהיתה במשכן – חשמל בשבת

שלום לרבנים רציתי לשאול 1איך הפוסקים מתמודדים עם הסברא שכיון שחשמל לא היה במשכן לכן חשמל דרבנן 2מה סברת עילאה גבר? 3מה סברה לחוש לסב"ל עם יש שני ראשונים שאומריים לא לברך כ"כ שיורי טהרה מערכה ב אות לוכן שדי חמד} תודה רבה!

תשובה:

שלום רב

הנושא של מלאכה שהיתה במשכן אמורה על עצם המלאכה, לא על החפץ הנדון, כלומר אחרי שהבערה או בנין היה במשכן, אנחנו לומדים הלאה לכל דבר שיש בו הבערה או בנין, גם אם הוא עצמו לא היה במשכן. וכשם שברור שלמרות שבמשכן הבעירו עצים זה לא אומר שניירות מותר לשרוף כי בימי קדם לא הכירו נייר.. כך גם לגבי חשמל.

המחלוקת אם עילאה גבר או תתאה גבר היא מחלוקת מציאותית.

את שאלתך השלישית לא הבנתי. ברור שאם יש מחלוקת יש סב"ל..

שבת שלום.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לכבוד הרבנים, איזה איסור יש בחשמל בשבת?

    אם נאמר הבערה, זכור לי שהרב עובדיה זצ"ל כתב שמותר בשבת להזיז מכשיר חשמלי (בלי מנורה) בשבת, אבל מנורת ליבון אסור כי זה אש. משמע שחשמל הוא לא אש והרי החוט לא לוהט.. אז מה כן האיסור?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל