לתרומות לחץ כאן

לא להתייחס לאנשים רעים!

שלום עליכם. יש דבר שמטריד אותי לאחרונה ואני רוצה להיתייעץ איתכם.נכון הכול הקדוש ברוך הוא מלא כול הארץ כבודו אין עוד מילבדו וכול אדם שמדבר איתי זה בורא עולם. אז יש דברים שצצים לי לדוגמא ליפני ניראלי שנתיים פחות או יותר ליפני ביכלל שעשיתי את הגיורים לחומרא טבלתי במיקווה והיה שם איזה בנאדם תלמיד חכם ניראה לי ואמר איזה זכות ליטבול במיקווה ולהיות יהודי ואז אמרתי לו כן איזה זכות והיסתכל עלי בעין כזאת מוזרה. וגם היה איזה רב שהייתי בדרשה שלו אברך צעיר והוא אמר איזה מימרא בישביל יהודי והיסתכל עלי וחזר על המילה יהודי והיסתכל עלי עד שלא מיזמן אכלתי תסביך אמרתי מה מדברים עליי ברמזים הלכתי לאותו אחד לשיעור ואני בעצמי שאלתי אותו שאלות בשיעור ואפילו לו עלה לו בדעת לומר זאת. וצחק איתי בשיעור וענה על שאלות. ועכשיו אני בתסביך על ההוא במיקווה וגם ישבתי פעם בשיעור בשבת ודיברתי עים איזה אחד שודאי שהוא אדם כזה מטונף מחובר לתאוות גס רוח והוא בא לי ביציאה כי אני ניראה קצת רוסי סבא שלי מיצד אבא שלי שאבי יהודי מלידה מאוקריינה אמר לי תגיד אתה יהודי אתה. כי הרבה רוסים ביכלל לו יהודים. ולא יודע היה עוד איזה מיקרה שחבר היסתכל לי בתעודת זהות ולהורי ביגלל שבאו מארצות הגולה אפילו ששנהם יהודים יש להם שמות של גוים אז הוא אמר לי אתה בטוח שאתה יהודי בצחוק כזה. ומיצד שני מלא פעמים היה לי השגחות שבא איזה בן אדם שחזרתי ביתשובה שאני לו מכיר אמר לי אשריך איזה זכותץ יש לך שבחתרתה בדרך כזו ורבנים גדולי ישראל הרב יורם שהוא היה אים רוח הקודש באתי אליו ויחייך אלי ופיתאום בה לי אברך וחיזק אותי ובקיצור גם מלא השגחות מחזקות. וראיתי כתוב בספרים שעיקר היצר הרע הוא לא בלב האדם אלא מיתלבש באנשים. כי באמת זה המחשבות והספקות שהיצר נותן לי בלב ואז אני שומע את זה מאנשים זה בידיוק מה שכתוב. ובקיצור איך מקבלים את ההשגחה כמו שסיפרתי לכם באמת זה מאוד מחליש אותי כי הרב ייורם אמר כול יהודי שבה אלך זה כמו הקדוש ברוך הוא אז אים אני היתייחס לכול דבר שקרא לי בחיים זה מסר מהקדוש ברוך הוא אני יתחיל להיסתבך כי יש דברים שאני לו מבין וליכאורה אתה מצפה להפך ואיך אני מיתייחס לכול הדברים השונים שסיפרתי לכם.? ועוד משהוא ראיתי סיפורים של גרי צדק בינימין גומל אים שמעתם שאמר ביום של הברית בא אליו אחיו בחלום והרב שלוא אמר לו שהוא בא להיפרד מימנו שהוא כבר לו קשור אליו. ואמר שהוא מרגיש שינוי עצום מאז שהיה גוי לעכשיו שהיתגייר שהוא באמת דבר אחר לגמרי מיבחינת נשמה. ואני רק שחזרתי ביתשובה קיבלתי אורות גדולים ורצונות וכיסופים לה'. אבל לו דברים כאלו או ביגלל שאני גר מאז שאני תינוק וגם שעברתי גיורים לחומרא לו הרגשתי כלום. רק בזמן לימוד תורה ועסק הקדושה תמרגיש קירבת ה' והארה. אבל לו כמו שהם אומרים. הודה אים תענו לי ותעזרו לי איך לקבל תדברים ואיך לינהוג כי זה מבלבל אותי ומתסבך אותי איך ליראות תאמונה אים מישהוא אמר כך וכולי וכול מה שהסברתי זה מאוד מקשה עליי ומערבב אותי. תודה יעזור לי מאוד מאוד

תשובה:

שלום רב

מה שצריך הוא לא להתייחס כל כך ברצינות למה שאנשים אומרים או חושבים, או מה שנראה לך שהם חושבים… הם לא שוים את זה, ודעתם אינה מענינת ואינה קובעת, ואוי לנו אם כל הזמן נתייחס למה שאנשים אחרים חושבים, צריך לזכור שאנחנו לא עובדים אצל אף אחד מלבד הקדוש ברוך הוא… אין ספק שלהיות יהודי זה הכי טוב בעולם, ואין ספק שאתה יהודי, וכל חיזוק שתעשה בשמירת המצוות ולימוד התורה יזכה אותך בנצח נצחים, כל השאר לא מעניין ולא שווה רגע אחד של מחשבה.

חג שמח.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לגבי העניין שהכל זה רמזים מהקב"ה, אני זוכר שר' נתן תלמידו של ר' נחמן מברסלב כותב שרק צדיקים גדולים צריכים לנסות להבין מה ה', רומז, אבל אנשים פשוטים מספיק שהם מאמינים שהכל זה רמזים של הקב"ה ומשמים כבר מוליכים אותם בדרך האמת.

    המון הצלחה לשואל היקר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל