לתרומות לחץ כאן

שאלות בעניני החג

בס"ד
שבוע טוב ומבורך
1. האם מותר לי לשטוף את ידיי בכיור הנמצא לייד האסלה (כשהמכסה סגור) לאחר עשיית הצרכים ודיי לשטוף ללא כלי בסבון ומים בלילה , כשאני לא רוצה לרדת לקומה הראשונה וליטול במטבח כדי לא להפריע למנוחת הוריי הישנים בחדר לייד ?
כלומר באותו החדר בו עשיתי צרכיי מותר לי ליטול ידיים , לצאת ולברך אשר יצר בחדרי ? או שחובה ליטול 3 פעמים לסירוגין עם נטלה ?
2.מותר לי לשים חמגשית על הפלטה עם שעון שבת שכוון בערב יום טוב , כשהיא דלוקה או כבויה כדי שהפלטה תחמם את האוכל שבחמגשית ביום טוב ? ללא דיני חזרה , הטמנה, שהיה ועוד ?
3. איך שומרים על טריות הלולב וההדסים ביום טוב ? קניתי 2 סטים של ערבות . כלומר 4 ערבות סך הכל. ושלושה הדסים . אם אקשור בערב יום טוב את הלולב עם ההדסים והערבות והם יישארו קשורים עד מוצאי יום טוב , סביר להניח שההדסים יתיבשו והלולב גם. לגביי הערבות , יש לי עוד 2 ערבות במקרר אז זה בסדר.
4. יש ליטול לולב עם ההדסים והערבות ביד ימין ואז לברך על נטילת לולב ומייד אחרי הברכה ליטול את האתרוג ביד שמאל ולהצמידו ללולב ?
5. כמה פעמים אשה יכולה לברך ברכת שהחיינו וברכת נטילת לולב ביום ?
6. הוריי אמרו שיכול להיות שיבואו אלינו אורחים ביום טוב (יום שני הזה) הם כמובן יבואו ברכב. ויחללו את החג לצערי הרב מאוד. כיצד עליי להתייחס אליהם ביום טוב עצמו ? מותר לדבר איתם ולומר להם חג שמח או שכדאי לא להיות בסביבתם ולהישאר בחדרי ? יכול להיות שיעשו גם על האש בגינה , האם מותר לי לראות את האש שהדליקו ביום טוב ?
7. במוצאי יום טוב יש לומר , שובה , ברוך אלוקינו שהיבדילנו … ושאר פסוקים שאני אומרת במוצאי שבת קודש ?
8. האם חובה לאישה לקיים סעודת פת ובשר בכל אחר מימי חול המועד סוכות ? אם כן, דיי בסעודה אחת ? ומתי לקיימה רק ביום או אפשר גם בלילה ?
9. האם מותר בחול המועד , לקנות בגדים חדשים , ומוצרי מזון וכן תירוש ובשר לכבוד שבת סוכות ?

תודה.

חג שמח !

תשובה:

שלום רב

  1. עדיף ליטול בחוץ, אבל בלילה כשקשה תרחצי בפנים ותנגבי בחוץ, ואין צורך בסבון ובכלי.
  2. אין כל דיני חזרה שהייה והטמנה ביום טוב שהרי מותר לבשל ביום טוב.
  3. בדיוק לשם כך מוכרים אריזה וואקום מניילון עם מוט בצד [שלא יתקפל] כדאי מאוד לרכוש, אין דרך לשמור עליהם עד סוף החג בלי זה.
  4. זה אחד הדרכים, דרך נוספת להחזיק את האתרוג הפוך בשעת הברכה, ורק אחר כך להפוך אותו ולנענע.
  5. פעם אחת בלבד כמו כל יהודי… ושהחיינו רק ביום הראשון.
  6. תתייחסי אליהם רגיל ונחמד לגמרי, זה לא עסק שלך מה הם והורייך עושים. אין כל איסור לראות אש שהודלקה באיסור, אבל כמובן לא להשתמש בה.
  7. בהבדלה במוצאי יום טוב לא אומרים את הפסוקים.
  8. לא צריך בכל יום בשר אפשר גם עוף, והמנהג לאכול רק ביום בשרי, אבל פת לכתחילה ראוי לאכול פעם ביום ופעם בלילה, אף שמעיקר הדין אין חיוב אכילת פת בחול המועד.
  9. לצורך החג מותר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל