לתרומות לחץ כאן

גיוס לצבא למי שאין תורתו אומנותו

שלום הרב! רצינו לדעת מה דעת הרב לגבי גיוס לצבא (למקום הכי דתי שיש) לבחור שבוודאות אין תורתו אומנתו אלא יוצא לחיים ?

תשובה:

שלום רב

אומר לך את דעתי האישית. הגדרת את השאלה בצורה הכי טובה שאפשר: "במקום הכי דתי שיש"… כלומר אין היום בצבא מקום שמתאים לאורחות חייו של אדם ירא שמים בתכלית. קשה מאוד להשאר בצבא באותה רמה תורנית בה היית לפני הגיוס. אלא שהחוק במדינת ישראל אינו מאפשר להמנע מגיוס אלא אם כן תורתך אומנותך, ולכן גם רבני הציבור החרדי אינם מגבים אדם שאינו לומד להמנע מגיוס. זה המצב ומנסים לעשות כל מה שאפשר כדי לשמור עליו שישאר ירא שמים. אבל ברור שהצבא היום לצערנו הרב אינו מקום מתאים לאדם שרוצה להשאר ברמתו הרוחנית.

הדבר הזה מצער מאוד, כיון שאין ספק שבמצבנו היום הגיוס לצבא למי שאינו לומד הוא ערך חשוב, לשמור על חיי יהודים רבים רוב מנין ובנין של עם ישראל, זו מסירות נפש יוצאת מגדר הרגיל, וחבל שלא ניתן גם למי שאינו לומד, לעשות זאת באופן המתאים וראוי על פי אמונת ישראל.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. גם ברחוב וגם בלימודים אקדמיים ןאפי' אדם שעובד זה תלוי באיזו סביבה הוא עובד אדם לא נשאר ברמת הרוחניות שלו, לכן אולי כדי לדאוג שאם לא הולכים לצבא לא לצאת קרח מכאן ומכאן.

  2. 1.מחילה על הבורות אבל לא זכיתי להבין למה יותר גרוע לכאורה יותר טוב כי יש לו יותר זמן פנוי ללמוד (הנני לפני גיוס ואשמח לעצה בעניין…). וכי יש נ"מ הלכתית בין גיוס לקרבי או לגובניק?
    2.השאלה היותר עיקרית- אם אדם מסתפק אם יוכל לקיים במהלך כל חייו "תורתו אומנותו" (50 אחוז ימשיך ללמוד וחמישים אחוז יודע שיצא לחיים) האם להתגייס כדי שלא יעבור את הגיל המקסימלי לגיוס ואז פתאום יחליט לצאת לחיים?

  3. 1. גובניק בדרך כלל יושב עם חיילות יחד שלוש שנים…
    2. לא הבנתי את הבעיה? אםתעבור את גיל הגיוס תצא לעבוד בלי צבא, מה הבעיה בכך?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל