לתרומות לחץ כאן

לימוד תורה לגוי / למה לשנוא את היטלר?

שלום כבוד הרב יש לי שאלה
1.שמעתי שגוי שחוטא אין לו תשובה וגוי שחוטא חייב מיתה אם ככה האם אין להם תקנה?
2.אם אני אומר משהוא שקשור לתורה ויש גויים בסביבה,או שחברים שלי נמצאים שהם יהודים ואני אומר להם משהוא שקשור לתורה ויש גם חבר גוי לידם האם מותר לדבר דבר תורה או משהו שקשור להוכחות או שמא זה אסור שאני מחטיא את הגוי שאסור להם לשמוע חוקים
3.איך גוי יכול ללמוד את החוקים של התורה לפני שהוא מתגייר כי לכאורה אסור לגויים ללמוד תורה
4.שמעתי בשיעור באנטרנט של הרב יוסף מזרחי שהוא אומר שלגויים מותר לשמוע מוסר,האם חוץ מזה מותר ללמד גויים דברים אחרים שקשורים ליהדות?
5.האם יש עניין להוכיח גוי או לשלוח לו סרטונים שסותרים את הנצרות כדי שלא יעבוד עבודה זרה של נוצרים?
6.מה העניין לשנוא גויים שעשו רע ליהודים אם כבר הכל משמיים והם החליטו להיות "המקל" שמכה מעם ישראל,לדוגמא האינקוויזיציה לפי מה שהבנתי זה ח"ו גזירה שנגזרה וזה יכל להתבצע גם בלי בני אדם אלא דרך הטבע
7.מצטער כבוד הרב אם אני קצת דחסתי יותר מידי שאלות באותו קובץ וזה קצת מקשה אבל עוד משהוא,אומרים שהאדם שאברהם אבינו קנה ממנו את מערת המכפלה ב400 שקל כסף שזה היה הכסף של זמנם היה רשע,מדוע קוראים לו רשע כי לפי מה שהבנתי מייחסים לו אתזה גם בהקשר לכך שבהתחלה הוא רצה לתת במתנה את מערת המכפלה לאברהם אבינו ואז אחר כך כשאברהם סירב לקבל במתנה וביקש לקנות הוא הביא מחיר גבוהה של 400 שקל כסף מה שזה נחשב בזמנם.

תשובה:

שלום רב

  1. כל אדם יכול להתחרט על מעשיו הרעים, באופן כללי מעשה של גוי לטוב ולמוטב יש לו השפעה יותר בעולם שלנו ולא כל כך בעולמות עליונים, בשונה מיהודי שבונה ומחריב עולמות חלילה, ועיקר ממשעות התשובה היא לתקן אותם פגמים שעשה האדם בעולמות העליונים.
  2. באופן עקרוני אסור ללמד גוי תורה. אכן בכף החיים (סי’ שלד סעי’ סג) הביא שיש אומרים שמותר ללמד גויים ז’ מצוות ודברי מוסר. וראה כאן עוד אריכות דברים בכל מה שנגעת בענין זה בשאלתך.
  3. ודאי יש ענין גדול למנוע גויים מלעבוד עבודה זרה שהרי הם מצווים על כך, וגם אנחנו מצווים לבער את העבודה זרה מן הארץ. אבל אם יש לך אנרגיות להחזיר אנשים בתשובה עדיף לעות זאת מול יהודים חילונים, זה ודאי חשוב יותר.
  4. את הפרדוכס של האם הגוי אשם שהוא המקל כבר חש נירון קיסרכמובא בגמרא בפרק חמישי מגיטין, שם מבואר שמי שיבחר להיות מקל יענש, ולכן הוא ברח מארמונו והתגייר.
  5. הוא היה רשע כי כל כולו היה תאוה לכסף וכבוד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל