לתרומות לחץ כאן

החוק האוסר לערוך בדיקות אבהות במקרה של חשש לממזרות

שלום
מישהו אמר לי שהוא לא יכול להעלות בארץ כי יש בעיא הלכתית לעבוד בגנטיקה בארץ והוא רופא לגנטיקה האם ידוע לכם בעיא בזה בארץ במיוחד

תשובה:

שלום רב,

אני לא יודע למה כוונתו. כתבת בכותרת "אבן העזר" אז אולי כוונתו לבדיקות DNA שאכן בארץ זה הרבה יותר מסובך. בגלל החוק שנחקק בשנת 2000 האוסר לערוך בדיקות אלו במקרה שיש חשש ממזרות. לכן בכל עת שיש אפילו סרך חשש כזה בית המשפט אינו מאשר בדיקות אלו, ללא הסכמה של בתי הדין, והם נותנים הסכמה רק שנשלל כל אפשרות לממזרות ע"י הבדיקות הללו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בסדר לפי מה שאתם אומרים אין שום בעיא ןאולי עדיף היות ולא יעשו בדיקות אילו רק ע"פ בית הדין …
    ובנוגע הפרייה מלאכותית ובדיקות זרע וכדומה האם יש חובה לרופא לבצע אותם אם הוא עובד בבית רפואה הגם שזה לא ע"פ הנחיות רב וכן בנוגע השתלת זרע לאם פונדקאית האם יש חובה לבצע אותם אם הרופא חרידי

    זה בעיקרון למה כתבתי אבן העזר

  2. רופא העובד במעבדה ודאי על פי חוק חייב לעסוק בתחומו בדיוק לפי כללי החוק. אלא שאיני מבין מדוע אתה סבור שיש בזה סתירה להלכה. אתן דוגמא, היום המלצת הרבנים להתחיל בטיפולי פוריות לאחר שנתיים של ניסיונות טבעיים. ויבוא אדם לאחר שנת נישואין שרוצה טיפולי פוריות בדיקות זרע וכד', אין זה סתירה להלכה כלל. הסיבה שמותר להוציא זרע בשביל הבדיקות והטיפולים הוא משום שאין זה מוגדר "לבטלה" אם כן, לא משנה אם זה לאחר שנה או לאחר שנתיים. האופן שהבעל הוציא את הזרע לא צריך לעניין את הרופא כלל אם זה בהתאם לכללי ההלכה או לא. תמיד אם הם רוצים הם יכולים לעשות זאת בהתאם לכללי ההלכה, ואם הבעל החליט לעשות את זה אחרת, זה לא נוגע לרופא.
    גם השתלת זרע לאם פונדקאית, אין בכך איסור. (למרות שיש דיון מי נחשבת לאם) וגם אם יש רבנים הסבורים שאין לעשות זאת אין זה מעשה איסור שניתן לומר שאסור רופא לעשות זאת. כך שאני לא רואה בעיה הלכתית לעסוק בתחום הזה בארץ. להיפך, יתכן שהרבה אנשים יעדיפו רופא חרדי שהם יהיו רגועים שהכל נעשה לפי כללי ההלכה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל