לתרומות לחץ כאן

פגימה בשיער

בס"ד

שלום רב,

אני בחורה בעלת תשובה שעושה החלקות רוב חיי, עד לפני שחזרתי בתשובה הייתי עושה החלקות אצל דוד שלי, ומאז שחזרתי בתשובה אני שומרת נגיעה גם מדוד שלי.
התחלתי לחפש ספרית טובה וקבועה בשבילי, והלכתי לחברה של אחותי שהיא ספרית שעובדת בבית, היא הציעה לי שהיא וחברה שלה יעשו לי החלקה במחיר שאיאפשר לסרב לו.
סמכתי עליה, כי היא חברה של אחותי, ועשיתי אצלה החלקה באזור השורשים, והיא וחברתה פגמו לי את השיער ברמה קשה מאוד ולא ברת שינוי, אמצע אורך השיער שלי נפוח מאוד ומרגיש כמו סקוץ', הבנות ראו את הפגימה בתהליך ההחלקה, ואמרו לי שזה שום דבר, ישר הן עשו לי על השיער מחליק (מכשיר כרמי שמהדק את השיער) ואמרו לי שזה יעבור, ראיתי לאחר ששטפתי את השיער שזה לא השתנה ואמצע אורך השיער עדיין נפוח בצורה לא טבעית ומרגיש כמו סקוץ', והן אמרו שיעשו לי על השיער עוד החלקה שתשקם לי אותו, ההחלקה הזאת שרפה לי בעיניים מרוב החומרים הכימיים ונאלצתי לסגור את העיניים והאף תוך כדי טיפול למשך 40 דקות בערך, חזרתי הביתה ושוב ראיתי שהשיער עדיין פגום באותה המידה, פניתי אליה שוב ובקשתי שתחזיר לי את הכסף ששילמתי לה, היא בתמורה דברה אליי בצורה מאוד פוגענית ומזלזלת שלא אציין כאן ולא רצתה להחזיר לי אפילו פרוטה.
לאחר מכן התייעצתי עם שתי ספריות מומחות שונות בקשר לפגימה בשיער שלי, ושאלתי אם ניתן לעשות שיקום לשיער, ושתיהן אמרו לי חד משמעית שזה פגם שלא ניתן לתקן, השיער הרוס לגמרי, ואם אנסה לשקם אותו עם חומר כימי הוא יתפורר חס וחלילה.
לצערי הרב אני בצער נוראי מאז בכל פגם שאני צריכה לסדר את שיערי לפני שאני יוצאת מחוץ לביתי, מציק לי מאוד שאם אני לא עושה מחליק שזה בעצמו שורף עוד יותר ומייבש את השיער, אז אמצע אורך השיער נראה נפוח, מקורזל, ומרגיש כמו סקוץ', ונראה לא קשור ביחס לשאר השיער שלא נפגם (באזורים שבהם היא לא פגעה).
מאז אני אוספת את השיער בסבל, אני בחורה רווקה חשוב לציין, ואני מבינה את הדין ברוך השם.
אך יש לי עדיין צער ברגעים מסויימים, ושאלתי היא אם עליי לקבל את הדין משמיים באהבה ולא לצעוד בתהליכים משפטיים, או שאני רשאית לגשת לבית משפט רגיל, כי אותן בחורות הן חילוניות ותהיה בעיה להוביל אותן לבית דין רבני.
אני רוצה שהן לפחות יחזירו לי את סכום הכסף שנתתי להן, ובמקרה היותר טוב ישלמו על פגם שלא ניתן לתקן.
אני כבר מספר חודשים לא יודעת מה לעשות, וזה סבל יום יומי.
אני מבינה שהכל מאיתו יתברך, והכל מוצדק, כי עליי ללכת בצניעות, ועליי לסלוח ולא לשמור טינה חלילה.
אך גם לאחר שסלחתי אין לנפשי מנוחה, אני סך הכל בחורה רווקה שרוצה להתחתן, היה לי שיער מדהים עד לפני שפגמו לי בו בשוגג כמובן.
חשוב לי לציין שניסיתי לדבר איתה, ואמרתי לה לפחות שתחזיר לי את הסכום כסף שנתתי לה על מנת שארגיש שלא שילמתי על פגם, והיא דברה אליי בצורה פוגענית ומזלזלת, שאינני רוצה לציין כאן.
רצוני לדעת, מה עליי לעשות בנידון?
האם לחיות בסבל? או שלפי ההלכה יש מקום שאני יכולה לתבוע את אותן בחורות בבית משפט רגיל?

אשמח לתשובה ברורה כדי שאבין בדיוק מה עליי לעשות.

תודה מראש,
ובשורות טובות בעזרת השם.

תשובה

יש לתבוע אותן בהתחלה לדין תורה ובמידה והן תסרבנה אחרי הזמנה מבית הדין- את רשאית לגשת לבית משפט. חשוב לציין,  שגם אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות נענים לפעמים ומוכנים לבא ולהתדיין בבית דין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל