לתרומות לחץ כאן

למה כהן בעל מום פסול לעבודה?

כידוע, לכהנים לא יכול להיות מום חיצוני, ואם יש לו הוא לא יכול לשרת במקדש.
השאלה שלי היא האם הקב"ה רוצה לשקף לנו שהחיצוניות חשובה מהפנימיות?
למה ככ חשוב לו איך בן נראה, מה שהוא חשוב הוא איך בן אדם עובד את הקב"ה, מה הוא בעצם מנסה להעביר לנו?

תשובה:

שלום רב

בבית המקדש יש נושא של כבוד מלכות. ברור הדבר שהעיקר הוא העבודה הפנימית, אבל מעבר לכך העבודה צריכה להעשות באופן מכובד ונאה, בכל בית המקדש יש דגש על כלי זהב וכו' וכו', והרעיון הוא שמלבד העבודה הפנימית אנו מראים את הכבוד לקדוש ברוך בדרכים הארציות. שמעתי פעם מראש ישיבה חשוב שביאר ברוח זו את הויכוח בין קין והבל, קין סבר שבדוקא יש להביא פירות שאינם משובחים לקרבן, כדי להראות שעניני העולם הזה אינם חשובים לבורא, והעיקר כוונת הלב, ואילו הבל הביא מבכורות צאנו, והקדוש ברוך הוא שעה לקרבנו ולא לקרבנו של קין.

יום טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום רב, תודה רבה על המענה המהיר.
    מבינה את תשובתך שאומרת שיש יופי בעולם וזה מה שצריך לייצג את עבודת ה אך אם אני לא יפה ולא נראה טוב לעין אז זה מה שיפריע לי לייצג את הקבה הלכה זו מעבירה מסר בין השורות שיופי זה כן דבר מאוד חשוב דבר הקובע אם אני יכולה "לייצג" את עבודת ה למה?

  2. לא אמרתי שיופי הוא מרכזי, אלא שבהיכל המלך משום כבוד המלוכה נותנים ביטוי גם ליופי. כמובן שהנושא עצמו של עבודת ה' לא קשור ליופי משום כיוון, והתפקיד שמוטל על כל אדם באשר הוא לעבוד את ה', זה כל יעודו של העולם ושל האדם, מוטל בשווה על כולם, רק בבית המקדש משום כבוד המלוכה נותנים ביטוי גם לדברים חיצונים, אף שהם חסרי משמעות אמיתית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל