לתרומות לחץ כאן

התנהלות במטבח שאינו כשר

שלום רב,
1. בבית הורי , כלי האוכל והסירים לא טבולים. וכן אין הקפדה על בשר בחלב בכלי האוכל (לא סירים). כיצד ינהג אדם שומר תורה ומצוות כאשר ההורים מגישים לו אוכלים ,קידוש וכו'?
אשמח למקורות.

תשובה:

שלום רב

השימוש בכלים שאינם טבולים הוא אסור כמובן, אבל האוכל שבתוכם אינו נאסר. כך שבאופן עקרוני אם המציאות היא בדיוק כפי שציינת, ניתן לאכול שם בכלים חד פעמיים, שכן בצלחות והסכו"ם לא ניתן להשתמש הן מחמת שאינם טבולים, ובעיקר משום שהם טרפים ממש, אולם מהסירים מותר כביכול לאכול, כיון שלגביהם יש הפרדה בין בשר לחלב והשימוש הנעשה בהם הוא לא על ידך.

אולם בפועל זו בעיה גדולה, שכן אם לא מפרידים בין בשר וחלב בכלים ובשיש, מן הסתם גם הסירים כבר נטרפו, הרי מכניסים מזלגות וכפות לסירים, ובודאי שאם לא מקפידים בהם על הפרדה אז כבר אירע לא פעם שהכניסו כלי שהיה בשימוש חלבי חם לתוך סיר עם בשר וכו', ואף שכאשר הדברים קורים באופן מקרי ניתן לומר ש"סתם כלים אינם בני יומם", לאכול במטבח כזה באופן קבוע נראה לי בלתי אפשרי, מוכרח שתבוא לידי מכשול. וזה עוד לפני שנכנסנו לשאלות של דבר חריף ועוד.

אין ברירה, צריך לפתוח את הענין בשיחה ולהסביר שכיון שאתה שומר מצוות אתה לא יכול לאכול במטבח שאינו כשר, למעט מאכלים ארוזים קרים עם חותמת כשרות.

בהצלחה רבה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל