בס"ד
שלום הרב,
אם מונחים על השולחן פרי עץ, פרי אדמה, ומזונות, האם לפי מרן יש להקדים לברך על מזונות תחילה או שמא שייך כאן הכלל "כל שאין ברכותיהן שוות איזה מהם שירצה מקדים"?
תודה.
תשובה:
שלום רב
הכלל שהזכרת נאמר רק בבורא פרי אדמה והעץ וגם בו יש כידוע מחלוקת בסי' ריא, אולם לגבי בורא מיני מזונות או ברכת היין ולחלופין שהכל, תמיד קיים הכלל של מג"ע א"ש, שלפיו ברכת מזונות קודמת ושהכל מאוחרת, ראה שו"ע שם סעי' ד ומשנה ברורה ס"ק כ וס"ק כה.