לתרומות לחץ כאן

תכלית בריאת העולם

כבוד הרב יש לי שאלה אלייך לגבי בריאת העולם ויצירת האדם למה בעצם אלוהים ברא את האדם ואת העולם ?איזה אינטרס יש לו מכך שהוא ברא את כולם?
היה עדיף לו לא ליברוא מאשר ליברוא אני לא רואה לנכון ליברוא אדם ולהעמיד אותו בניסיון ולבסוף לישפוט אותו היה עדיף לא להתחיל עם זה מהתחלה עכשיו שמעתי כמה תשובות אבל לא שעונות על השאלה שמעתי שהוא רוצה להטיב לנו אבל זה עדיין לא עונה על התשובה כי תחשוב רגע הפוך למה שתירצה ליברוא עולם עם אנשים להיסתכל על כולם ולבסוף לישפוט אותם מה יוצא לו מי זה?
עדיף היה לו שקט ורוגע ונחת מאשר ליברוא
מקווה שתענה על השאלה בתודה מאוררר

תשובה:

שלום רב

הביאור הבסיסי הידוע של רמח"ל הוא כפי שהזכרת, שהקב"ה רצה להיטיב עם ברואיו, משום ש"מכח הטוב להיטיב", וכל רצונו אינו אלא לעשות טוב לאחרים, ולכן ברא בריות שנזקקות לטובתו. הנקודה החשובה שחובה לדעת, שהמשפט אינו לרעתנו אלא הוא חלק מההטבה! כיון שמתנת חינם יש בה פגם, וכפי שלא נוח לאדם לקבל נדבה כמו קבצן ברחוב, כך לנשמה לא נוח ונעים לקבל הטבה בחינם, יצר הקדוש ברוך הוא מערכת של מצוות שכר ועונש, שגם תכליתו הוא לזכך את הנשמה ולהביא אותה למצב שבו היא תהיה זכאית לנחול טובה אינסופים שאין ביכולתנו להבין ולשער, וכפי שאמרו חכמים יפה שעה אחת בעולם הבא מכל חיי העולם הזה, כלומר גם אם ניקח בחשבון את כל הנאות העולם הזה שהיו לכל המלכים והעשירים וכו' וכו' בכל שנות קיומו של העולם ביחד, שעה אחת בעולם הבא שווה יותר. אני מקווה שהוספתי לך משהו…

בהצלחה וערב טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל