לתרומות לחץ כאן

מליחת ירקות בשבת

בס"ד.
שלום
באיזה סוגי מזון צריך להזהר ולא למלוח בכמות או לאחר זמן משום שנראה כמעבד (כדעת רש"י), אני מכיר איסור לגבי ביצה ובשר משום שמתקנם לאכילה. (דעת הרמב"ם ברורה לי היטב ב"ה שנראה ככובש כבשים ולכן אוסרים בכל דבר שמשנה טבעו, כגון צנון,בצל,שום וכו)
תודה.

תשובה:

שלום רב

לא נראה לי שיש נפק"מ להלכה בין רש"י לרמב"ם, ולשניהם, בכל אופן בו המליחה פועלת תיקון ודרך לעשות זאת הדבר אסור [מדרבנן],כגון בצנון מלפפון בשר וביצה שאינם מבושלים, המחלוקת היא רק בטעם אם הוא משום שנראה כמעבד או שנראה ככובש כבשים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בס"ד.
    תודה.
    השאלה שלי מתרכזת האם לענין מעבד יש דברים נוספים שצריך להזהר בהם חוץ מבשר וביצה. איזה מאכלים אחרים יש בהם איסור מעבד שמתקן אותם לאכילה? (תפו"א מבושל? , עגבניה מבושלת?). הרי לא בכל דבר יש בעיה של עיבוד כמו שלא בכל דבר יש בעיה של כובש כמבשל.
    תודה.

  2. במבושל האיסור לא קיים, יש להפריד בין הטעמת המאכל שיהיה טעים לבין תיקונו! בצנון נחשב תיקון כי הוא נעשה קשה על ידי המלח וכו'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל