לתרומות לחץ כאן

צניעות ביום הולדת?

שלום כבוד הרב, שמי בר בת 18.
בשבת תשובה קיבלתי על עצמי ללכת עם חצאיות במשך 40 יום. זה אומר שבתאריך ה28/10 נגמרת לי הקבלה כביכול וההחלטה היא בידיי האם להמשיך או לא. בתאריך 15/10 יש לי יום הולדת 18 ובן הזוג שלי הפתיע אותי ולוקח אותי בע״ה 3 ימים בצפון עם זוג נוסף שעומד להתארס. במשך ה3 ימים האלה יהיה בריכה, ג׳קוזי, ספא וכו׳.. אני ובן זוגי הוא בהחלט הזיווג ההגון (—) ואני רואה אותו לטווח הארוך בחיי חתונה וילדים. אנחנו כבר הרבה מאוד זמן ביחד, שומרים על השבת על מצוות, משתדלים לא לחטוא הרבה,לוקחים על עצמנו הרבה דברים. עכשיו השאלה שלי היא כזו, מה עליי לעשות? לקחתי על עצמי חצאיות וגם ככה קשה לי עם זה אבל לא קשה לי ברמה של לשבור את הראש עם עצמי!! אני כל החיים גדלתי עם מכנסיים וחולצות קצרות והעניין די מקשה עליי, בזמן היותנו בחופשה מה עליי לעשות? כולם ייכנסו לבריכה ואני אסתכל מהצד? היום הולדת היא שלי! זו לא יום הולדת של מישהו או מישהי אחרת שעוד איכשהוא אני יכולה להמציא תירוץ למה לא נכנסת למים, הם באים ובן הזוג שלי השקיע המון בשביל זה, ואני אהיה בצד?? אני לא רוצה לקחת יותר את הקבלה הזאת ואני לא יודעת מה עליי לעשות. האם יש אפשרןת לעשות התרת נדרים?? ״להשלים״ את שלושת הימים האלה אחרי זה? אני ממש ממש מבואסת ולא יודעת מה לעשות. אשמח לתשובה, תודה רבה.

תשובה:

שלום רב

ראשית מזל טוב ליום הולדתך! יהי רצון שיהיו לכם תמיד חיים יפים ומאושרים של שמחה ורוממות ובית יהודי אמיתי!

את בטח לא מצפה מרב בישראל שיאמר לך שאת יכולה ללכת עם גופיות ומכנסיים קצרים ולהכנס לבריכה יחד עם גברים על כל מה שכרוך בכך וכו' וכו'….

אני בסך הכל עבדו של הקדוש ברוך הוא ומשתדל להיות נאמן לרצונו, אין לי ולאף אדם דרך לפטור יהודים מקיום מצוות, ואני גם משוכנע שלהציע לאדם לוותר במשהו על קיום מצוה זו העצה הכי גרועה שאני יכול לתת!

עצתי שתשוחחי על כך עם בן זוגך וכמה שיותר מהר, ותאמרי לו שאני מבטיח שהדרך לחיים מאושרים היא דוקא בעמידה בלתי מתפשרת על קיום הקבלות הטובות! תנהגו על פי רוח היהדות ותדעו רק נחת ושמחה כל הימים!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל