לתרומות לחץ כאן

כישוף וביטול תקרובת ע"ז

בס"ד
שלום וברכה למעלת כבוד תורתיכם, הרבנים של אתר דין שליט"א

שאלה: מעשה בעכו"ם איש עסקים מפורסם, אשיר מופלג שהוא פולמוסי ביותר במדינה אחת בדרום אמריקה, שהיה מדבר מה שבא לו על כל מינה נושאים בלי לשמור הפה, ובתוך כך קמו עליו כמה "אוהדים", ותוך "אהבתם" כלפיו עשו לו "עבודה". שם יש דת עתיקה של יוצא אפריקה שהיו עבדים בעבר, ומקורה מאפריקא ,ודת זו קוראים לה " מאקומב"א " ועושים כל מינה כישופים, קסם "שחור" , קסם "לבן" , קוראים למתים, וגם לשדים ומשתמשים בשמות הטומאה עם אברים של מתים כמו גולגולת (רוב פעמים גזול) וכו'… וגם עושים זבחים לע"ז לכוונה להזיק מי שהשוכר רוצה. ומכשף והקוסם יעשו "העבודה" להשיג כל מיני מטרות מסויימות. גם נשים עובדות בזה, והם לובשים מלבוש לבן, והכל עשוי בלילה רוב המקרים ברחוב , בחציה בין שתי רחובות ממש בפינה . דרך העובדם היא לקרוא השמות טומאה, לאחוז אבר ממתים ולקרוא גם מתים ולזבוח תרנגול לבן, וגם לנסך יין וסולת ולסבב התרנגול בנרות וכו'… יש הרבה סוגים שם אצל משוגים אלו. ואיש עסקים עכו"ם קיבל כמה פעמים ממול ביתו זבחים אלו, ובתקופה אחת קיבל כ"כ הרבה שכעס ואמר שלא מאמים בשטויות כאלה, ותוך כעס וצחוק כדי להוכיח זילזולו על זה, לקח אחד מהתרנגולים שהיה ממול ביתו, וציוה לעוזרת בית שלו לנקות כדי לאכול, והבטיח שאכל…
עצם השאלה היא, כיון שעכו"ם יכול לבטל ע"ז אפילו של גוים אחר כמו שכתוב בש"ע סימן קמ"ו סעייף ה', וגם שם כתוב סימן קל"ט סעיף ב וז"ל:
ב.עבודת כוכבים של ישראל אין לה בטול, אבל של עובד כוכבים ותשמישיה ונוייה, יש להם ביטול. (ד) ותקרובתה, אין לה ביטול.

וכתב הט"ז – ס"ק (ד)
תקרובתה אין לה ביטול. – דכתיב זבחי מתים מה מת אין לו ביטול לעולם אף עבודת כוכבים כן ונרא' לי הטעם דתקרובת גרע (מאליל) [דאליל] עצמו ונויו תלוין בשלימותו דכל זמן שהוא שלם הוא פלח ליה וכן מחזיק אותה לנוי אבל אם נפסל בטל ממנו מחשבה זו מה שאין כן בתקרובת דאפילו דבר מועט שאינו חשוב מקריב לפניו נמצא דלא פקע איסור אם נפסל:
וכן נראה שביטולו לא עשה כלום, מ"מ במה מדובר שתקרובת אין לה ביטול? נראה שפשוט שאחרי שעבדו לשם ע"ז, אבל קודם אם יכול לתפוס קבוצה קוסמים ולצוק וכך יברחו וישאר התרנגולים, האם יש חיולק בין שכבר שחטום או לא? ומה לגבי שאר דברים של ע"ז שנשאר?
ב"ה שממש לא מעשי אצלנו, אבל היייתי סקרני כיון ששמעתי סיפור זה, וכשהייתי שם בדרום אמריקה ראיתי הרבה זבחים למתים שדומים על הנזכר . ושאלה נוספת, חלילה , אם יהודי מוצא שמישהו עשה לו כישוף קשה כאלה שעושים זבחים וכו' מה יעשה כדי לשמור מזה? או אין לחוש כלל ?

תודה ברכה והצלחה

תשובה:

שלום רב

אכן כדבריך, לאחר שהקריבו את התרנגול לעבודה זרה שוב אין לו ביטול לעולם, מה שאין כן לפני כן, כפי שציינת היטב כיד ה' הטובה עליך. מה לעשות כדי להנצל מכישופים אינני יודע, ירבה בתפילה ומעשים טובים, וה' יצילנו מהם ומהמונם! אגב לא בטוח שהם באמת בקיאים בכישוף, יול להיות שהכל אמונות תפלות חסרות בסיס…

חג שמח!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל