לתרומות לחץ כאן

צבא או תורה?

שלום אני בעל תשובה (3 שנים) תלמיד ישיבת הסדר לפני גיוס ויש לי רצון להמשיך ללמוד ולקיים אורח חיים כמו שהתרגלתי ברוך ה׳ עם תפילות ארוכות ומילוי היום בתורה, העניין הוא שאני מאמין שהתורה והתפילה מועילים לעם ישראל מאוד, ואיזה טעם יש לי לשנות את ה״תועלת״ שלי לעם ישראל מפה לשם (כי אני בטוח שהצבא זה מאוד חשוב, )
אומנם הענין שמציק לי בענייןהזה- זה שכשאני מציג רצון כזה מול אנשים מסוימים הם אומרים לי שפשוט אני מחפש לעשות מה שטוב לי, ושבגלל שאני נהנה ללמוד תורה ונוח לי להמשיך בסדר של היום- אז אני מחפש להמשיך אותו. ומה אעשה שבאמת אני אוהב ללמוד תורה! ובאמת נוח לי עם הסדר יום של היום. ויותר מזה, אני מסתמא לא לומד תורה לשם שמיים באמת ,ולא כל מחשבותי בעת הלימוד והתפילה הם בתועלת של עם ישראל מזה ולא בכוונה אמיתי להועיל ולשמור על עם ישראל, ולכן אין לי תשובה להשיב להם,[כי יש אמת בדבריהם] האם בגלל שבאמת מעורב אצלי (מסתמא) פניות שהם אנוכיים עדיף לי באמת לוותר לשנה וחצי על תורה והתפילה (בצורה של היום) אוו שהתורה עושה את שלה בכל מקרה ואני כמובן ישתדל יותר בכוונה..?

תשובה:

שלום רב

אין ספק בכלל בכך שגם כאשר התורה לא נעשית לשמה ממש מעלתה עצומה והיא מועילה לעם ישראל באופן שלא ניתן לתאר בכלל. ולכן, אם אכן חשקה נפשך בתורה, אתה בהחלט רשאי להמשיך וללמוד ולדחות את הגיוס עד שתחליט לסיים את לימודיך, ובכך תעשה לעם ישראל רק טוב. ראה כאן מה שכתבתי בזה בהרחבה רבה. אינך חייב להתווכח בענין עם מכיריך, תדפיס להם את התשובה אליה הפניתי ותאמר להם שבזה אתה מאמין.

אגב, כיון שאתה בסך הכל שלוש שנים בתשובה אין ספק בעיני שכדאי לך יותר להתבסס בלימוד התורה עכשיו, להתחזק יותר בהשקפה בהלכה ובהבנת הגמרא ולא לעזוב עכשיו הכל לשנה וחצי וללכת לצבא.

בהצלחה רבה!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל