לתרומות לחץ כאן

הנחת מאכל מבושל על הפלטה שתדלק בשבת/ להורות הלכה בפני רבו/ כתב יד בשבת

שלום לכבוד הרב היקר!
ראשית, בילקוט יוסף כתובה הלכה שאומרת שניתן לשים תבשיל צונן שמבושל כל צרכו על הפלאטה החשמלית מלפני שבת ובמהלך השבת תודלק הפלאטה ע"י שעון שבת .
רציתי לשאול אם זה כך גם לגבי אשכנזים?
שנית, הרוצה לשאול את רבו שאלה בדבר הלכה, ולכך נצרך להגיד הלכה מסויימת, כיצד ישאל את השאלה?
ומה החילוק בין רבו מובהק לבין רבו לא מובהק?
לבסוף, האם מותר לקרוא בשבת דברי תורה הכתובים בכתב יד?
תודה רבה,
בהערכה רבה על עבודתכם הקדושה .

תשובה:

שלום רב

מותר להניח על הפלטה מאכל מבושל לפני שבת כאשר היא תדלק בשבת על ידי שעון, אך אסור להניח שם מאכל זה בשבת עצמה. כך הורה החזון איש בסי' לח ס"ק ב.

אין כל בעיה לשאול כך, זה נקרא שאלת חכם חצי תשובה… רבו מובהק הכוונה שרוב תורתו ממנו, אינני יודע אם זה מצוי היום.

מדוע שיהיה אסור לקרוא כתב יד בשבת? מה שאסור לקרוא זה דפי הגהה, כלומר אדם מוציא ספר לאור עולם ורוצה להגיה אותו, דפי ההגהה הם מוקצה בשבת כיון שחוששים שמא יכתוב בהם בשבת.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על התשובה הטובה והמהירה.
    בשאלה הראשונה שעחתי לכתוב ששאלתי היא לגבי מרק או תבשיל לח אחר.

    תודה מראש, ושבת שלום!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל