אני תושב חו"ל ובע"ה אהיה בירושלים לחג הסוכות תשע"ה.
האם עלי לעשות ערוב תבשילין עם ברכה, או שמא יש לחוש לדעות (חכ"צ ואחרים) שבא"י אין דין יו"ט שני ולכן לעשות ערוב תבשילין בלי ברכה?
ייש"כ.
תשובה:
שלום רב,
אם בכוונתך לבשל ביום טוב שני עבור שבת, עליך לעשות עירוב תבשילין עם ברכה. שכן אתה עושה כך לגבי כל הדברים כמו הלל עם ברכה בז' סיון ועוד. אולם אם אתה מתארח אצל תושבי א"י, אינך צריך לעשות עם ברכה, שכן סביר להניח שהם יבשלו עבורך.
חג שמח