לתרומות לחץ כאן

איך קונים פירות וירקות בשמיטה?

עכשיו זו שנת שמיטה הבנתי, רציתי לדעת איך עליי לנהוג בכל הקשור לדברים שאני אוכל וקונה,כלומר ממתי זה בעיקרון צריך לשים לב לכל ההלכות שקשורות,וגם מה אני צריך לשים לב,אני אדם רגיל שקונה פרות וירקות בשווקים,מה עלי לנהוג בזמן שאני קונה וגם בבית,בקיצור אם אפשר רשימה של הלכות מעשיות לאדם כמוני אפילו באופן כללי, ואם אפשר אולי המלצה לחוברת/ספר/קישור שמבאר את הנושא בצורה ברורה לאדם פשוט בשפה מובנת.תודה.

תשובה:

שלום רב

בשנת השמיטה מאו לא מומלץ לקנות פירות וירקות בשווקים, יש לקנות רק בחנות שיש בה הכרשר מהודר עם פיקוח ראוי, שכן פירות שנעבדו תוך חילול השמיטה אסורים באכילה [אגב כל השנה צריך כשרות מהודרת לפחות לגבי פירות שיש בהם חשש ערלה, מילא ירקות ניתן לעשר בבית, אבל לפירות כאלו אין תקנה]. הכשרויות המהודרות מביאים פירות של גוי שלדעת הבית יוסף לא נוהג בהם קדושת שביעית, או פירות חו"ל שלכל הדעות אין בהם בעיה.

יש מקומות שבהן מוכרים פירות אוצר בית דין, כלומר פירות הקדושים בקדושת שביעית שלא עושים בהם עבודה אסורה או מסחר, אלא כעין חלוקה תמורת שכר טירחה, בפירות אלו יש לשמור קדושת שביעית, לא לגרום להם להרקיב, ולא להשתמש בהם בשימוש שאינו ראוי [כגון לתת לבהמה מאכל הראוי לאדם וכו']. בענין זה יש פרטים רבים מאוד, כדאי להכנס לחנות ספרים באחד הריכוזים החרדיים שם יש ספרים לרוב בענין זה, ותראה למה אתה מתחבר.

בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל