לתרומות לחץ כאן

שימוש בשבת במקררים המודרנים המצויים בשוק

האם חייבים להתקין במקרר את ההתקן של משמרת השבת או שאפשר להסתפק בניתוק האור ושהמדחס יעבוד כל השבת? שאלתי היא על החיישנים שמופעלים במנגנון המקרר שלא יודעים עליהם ואני עושה פעולת היתר של פתיחת מקרר האם יש בזה בעיה וא"כ האם זה לא מותר מדין דהוי פ"ר בדרבנן ואולי הוי גם גרמא?

תשובה:

שלום רב

במקררים המצויים בשוק כיום יש בעיה גדולה בענין שבת, שכן ישנם לעיתים עשרות חיישנים המווסתים את פעילותו של המקרר ומבצעים רישומים עם כל תנודה [קשה לזהות את כולם, כיון שמדובר בסיבי אופטיים דקים המצויים במדבקות וכיוצא בזה], מדובר לעיתים באיסורי תורה של ממש  וקשה מאוד להחשיב את פתיחת המקרר כגרמא כיון שהיא מפעילה את אותם חיישנים באופן מידי וישיר. כמו כן, ההפשרה של המקרר כיום עלולה להיות כרוכה באיסורי תורה של הבערה ממש. לכן, אין ספק שחובה לקנות מקרר בעל התקן שבת או באישור מוסמך לשימוש בשבת. בענין זה יש כאמור את המקררים שתחת פיקוחם של משמרת השבת, ויש את הפיקוח הותיק של המכון הטכנולוגי להלכה בירושלים של הרב לוי יצחק הלפרין, איתם ניתן ליצור קשר בטל':  6423230. 02-6424880.

בהצלחה רבה וקנייה מהנה!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. ב"ה

    האם ההכשר של המכון הטכנולוגי – הרב הלפרין שניתן לי עם קניית המקרר מספיק, או שהרב הלפרין חזר בו עקב החששות שהעלו 'משמרת השבת' ?
    אם אפשר תשובה עוד לפני שבת. תודה מראש.

  2. אז מה עם החששות של 'משמרת השבת' האם אני צריך לחשוש גם אם יש לי מקרר עם הכשר של הרב הלפרין ?
    ו/או איך אני משיג את הרב הלפרין עוד לפני שבת ?

  3. אינני יודע מי צודק בויכוח הזה. על כל פנים את הרב הלפרין תוכל למצוא כנראה בביתו לפי השם לוי יצחק הלפרין ירושלים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל