לתרומות לחץ כאן

אדם שאינו שולט לגמרי על צרכיו, מה דינו בתפילה?

שלום כבוד הרב
השם זיכה אותי בייסורים, אני לא בטוח אם אני רוצה שהם יעברו, אבל בעזרת השם הם יעברו כי זה מצער ואני צעיר מאוד
בימים האחרונים אני מתקשה בהוצאת שתן, ולאחר מכן אני שם לב לדליפות קטנות (בדקתי את העניין באינטרנט בינתיים, וראיתי שיש כמה אפשרויות, אחת גרועה, שתיים בסדר, שלישית קלה.) אך עדיין, זה מאיר להרגיש איך אנחנו לא חסינים. האם מותר לי להתפלל, ולברך, כשאני יודע שברחה לי טיפה או שתיים… זו טרחה כל הזמן להתנקות (גם צריך לרוקן את השלפוחית בתדירות יוצאת דופן).
שנית, האם עלי ללכת לרופא לבדוק הכל? או אולי במקום, לתת הרבה צדקה, לחזור בתשובה מלאה, ולהתפלל הרבה
?
תודה רבה, וברוך תהיה!

תשובה:

שלום רב

ראשית, אין ספק שעליך ללכת להבדק אצל רופא. אנו יהודים מאמינים היודעים שהכל מונהג ומושגח על ידי ה' יתברך, ואין ספק שתפילת החולה על עצמו ונתינת הצדקה סגולתם עצומה ובעז"ה תראה ישועות, אולם כבר הורו חכמים שאין סומכים על הנס, ומוטלת עלינו החובה לעשות מה שניתן ומקובל לצורך בריאותנו. איחולנו שתזכה לרפואה שלמה בקרוב ממש.

לעצם שאלתך, בשעה שמי הרגלים מטפטפין יש להפסיק ולהתפלל ולהמתין עד שיכלו, אולם, עצם זה שהבגד מלכלך מעט אינו אוסר להתפלל בדיעבד במצב כמו שלך, כיון שהבגד העליון נקי. לכתחילה, אם אין הדבר כרוך בטורח רב, יש להקפיד שלפחות לפני התפילה הבגדים יהיו נקיים כיון שצריך גוף נקי בתפילה.

מקורות:

ראה שו"ע סי' עח סעי' א, ומשנה ברורה סי' פ ס"ק ד בשם המגן אברהם. הטעם שהקילו בזה, משום שבשונה מצואה ממש, התפילה כנגד מי רגלים אינה אסורה אלא מדרבנן ובמקום אונס כזה התירו כשהיא מכוסה בבגד. על כך שיש לבדוק את הבגדים לכתחילה לפני התפילה, ראה כף החיים שם ס"ק ד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל