לתרומות לחץ כאן

האם מותר להניח על הפלטה בשבת סופלה שהשוקולד בתוכו נוזלי ממש?

שלום רב,
שאלתי פעם פוסק לגבי סופלה שוקולד, שבפנים הוא עדיין קצת נוזלי, האם אפשר לשים על הפלטה בשבת, וענה לי שכן, ורציתי לשאול, שאשתי אוהבת את הסופלה כשפנים הוא לפעמים לא רק קצת נוזלי, אלא שכמעט הוא לא נאפה, והוא עדיין נוזל, האם עדיין אפשר לשים על הפלטה,
תודה רבה

תשובה:

שלום רב.

אם בפנים יש ממש שוקולד נוזלי נראה שיש להחמיר, אולם ניתן להקל בזה בכלי שני, כלומר, להכניס את הסופלה לתוך שקית סגורה ולהטביל אותו בכלי עם מים חמים שהוצאת מהמיחם [אלא שיש להשזהר שהשקית לא תהיה כולה בתוך המים משום איסור הטמנה..

מקורות:

ראה שו"ת אגרות משה או"ח ח"ד סי' עד בישול אות ה שהקל באופן זה לענין קטשופ על בשר רותח, וזאת משום שאיסור בישול אחר בישול הוא מחלוקת הפוסקים, ואף החומרא של גוש שדינו ככלי ראשון אינה אלא חומרא בעלמא ויש חולקים, אולם לא התיר לתת קטשופ בכלי ראשון.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. כוונת הרב המשיב היתה לאסור זאת אפילו אם ההנחה על הפלטה לא תגרום לו להאפות יותר, מחמת עצם חימומו, ובכך החמיר יותר מהרב המגיב.

  2. בשערי תשובה בסי' יח הביא מחלוקת לגבי דבר מוצק שנעשה נוזלי על ידי החימום, האם דינו כלח שנצטנן שיש בו בישול אחר בישול או כדבר יבש, ומחמת מחלוקת זו נהגו להחמיר בסוכר וקפה שיש בהם בישול אחר בישול ונותנים אותם רק בכלי שני ולא בכלי ראשון. אין כאן בעיה של נולד אבל כאשר הנוזל הוא קובית שוקולד ולא עצם העוגה זו בעיה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל