לתרומות לחץ כאן

הכשרת המטבח

איך מכשירים כלים במטבח שעד היום לא היתה הפרדה של חלב ובשר? האם יש צורך בהגעלה או רק בנקיון והטבלה? מה בדיוק סדר הפעולות שעלי לעשות על מנת להכשיר? שוב ראוי לציין כי הכלים וגם הסירים שימשו לסרוגין גם לחלבי וגם לבשרי. חרס ופלסטיק זרקתי. מה עם תבניות לעוגה מסיליקון שבהן אפיתי רק פרווה או חלבי. לפעמים נשטפו עליהן כלים בשריים עם שאריות בשר. גם את התנור והגז והמיקרוגל איך מכשירים? דחוף!

תשובה:

שלום רב.

הכשרת מטבח שלם יש בו פרטים מרובים ולא ניתן להדריך כאן באופן מושלם. ראוי לפנות לרב באיזור המגורים ולהוועץ איתו. באופן כללי, הסירים הסכו"ם והצלחות טעונים הגעלה בסיר גדול המלא מים רותחים על גבי האש, כשהם נקיים ולא 24 שעות שלא היו בשימוש. המחבתות טעונות ליבון באש, כלומר להחזיקם בתוך האש על גבי הגז משני הצדדים עד שיתחממו עד כדי כך, שאילו היינו מניחים קש על המחבת הוא היה נשרף. דין זה אמור במחבת שמשתמשים בה עם מעט שמן, אולם רשת לצליית בשר וכיוצא בזה שמשתמשים בה ביבש צריכה ליבון חמור, כלומר, להעמיד אותה על האש עד שתתאדם. כך גם במחבת טפליון שמשתמשים בה ללא שמן. כלים שמשתמשים בהם בצונן בלבד די ברחיצה בלבד. צלחות חרסינה ופורצלן לדעת הרבה פוסקים לא ניתן להכשיר אותן. במקרה שהדבר כרוך בהפסד גדול, יש להשאיר אותם שנה ללא שימוש ולאחר מכן להגעיל אותן 3 פעמים בזה אחר זה. תבניות תנור, אם השתמשו בהן בתוך 24 שעות לחלבי ובשרי או למאכלצ לא כשר יש להשליכן לאשפה. את התנור עצמו יש לנקות היטב, להמתין 24 שעות, ולאחר מכן להפעיל אותו על חומו המירבי למשך שעה.

ומכל מקום בענין זה יש כל מיני פרטים קטנים ולכן עדיף לא לעשות כזה מבצע גדול לבד ללא הנחייה צמודה של אדם הבקי בפרטי הדינים.

בהצלחה רבה וכל הברכות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל