מה הדין אבידת אביו שווה 100000 ש"ח ואבידת רבו 100 ש"ח מי קודם?
אשמח לשמוע מכבודו תשובה (ואת המקורות)
יישר כח
תשובה:
לכאורה אבידת רבו קודמת שלא ניתנו דבריהם לשיעורין. וכן יש להוכיח ממה שמבואר שם במשנה שאבידת עצמו קודמת לכולם ובגמ' שם (ב"מ דף לג ע"א) אמרו שכל המקיים דין זה יגיע לידי עניות ומדובר במקרה שאינו מקיים מצוות השבת אבידה בגלל הפסד מועט של עצמו (עיין שיטה מקובצת ב"ק דף קיז ע"ב), הרי שהמשנה מדבר כשאין האבידות שווים.
שוב מצאתי בספר חשוקי חמד סנהדרין דף ח ע"א שכתב כן מטעם אחר.
יש לציין, שאם אביו חכם או משלם שכר לימוד לרבו של אביו קודמת.