לתרומות לחץ כאן

ייעוץ לשידוכים

כבוד הרב, אני בת 23 ולא כשאר חברותי הממהרות למצוא את זיווגם..אני מאוד אדישה לנושא הזה..יש לי הצעות דווקא ואני לא טורחת לבדוק על הבחור ולחזור לשדכן אפילו..רוב הזמן אני עובדת..אני לא יודעת מה אעשה אם אין לי משיכה לזה ולמה בעצם אני לא כמו כולם שמחכים כבר לרגע של להיות עם בן זוג ולהקים בית. מה אעשה?? איך מגבירים את הרצון לזה??

תשובה:

שלום וברכה

אני קורא את דברייך שוב ושוב ומנסה לראות איפה נמצאת ה"אדישות", כלשונך. והאם היא קיימת.
האם את הנושא הזה של להיות נשואה אכן "לא מדבר" אלייך? האם העיסוק החברתי העומד על הפרק אצל בנות גילך לא גורם לך עניין? האם את מנותקת ממה שקורה אצל אחרות וזה לא שואב אותך לתלם – גם בלי גילוי עניין אישי?  האם את לא פנויה לעסוק ב"עצמך", בעתידך, בחיים, בדברים שבאמת מעניינים אותך – כי את פשוט מאד עסוקה ולא מתפנה לעצמך? ואני חייב לומר שעושה רושם שאת אדם שמקדיש עיסוק לעצמי שלו.
את אומרת "אני לא טורחת לבדוק ולחזור לשדכן אפילו" – מה זה, עצלות? שכחה?
או שאולי יש כאן איזשהו פחד? ואם כן,  צריך לברר ממה?
תראי, את מוטרדת מהעובדה "למה בעצם אני לא כמו כולם", מה שנשמע שה"כולם" משמש אצלך לאיזשהו פרמטר אולי אפילו מראה? מה שנותן עניין להבין מה בדיוק המקום של החברה בעולמך, איך את תופסת את החברה או את הזולת, איך הסביבה תופסת אותך, ואיך את חושבת שהסביבה תופסת אותך.
 גם נראה מדברייך שאת לא לגמרי "אדישה" לעניין, הדבר בהחלט מעסיק את מחשבתך "האם אני מחכה לרגע הזה להיות עם בן זוג", "חברותיי ממהרות למצוא את זיווגן" – האם ההצעות שלך הם כאלו הראויות לך לפי מה שאת מעריכה עוד לפני הבירור?
אינני מכירך, אך מאד מעניין לשאול איך הדימוי העצמי שלך ביחס לעצמך וביחס לחברה? וכן מהם תנאי החיים שלך?  איך את ביחסים אישיים מאד, האם חווית פעם חברות קרובה, כחברה טובה שנתת בה אמון וחשת משוחררת לגלות לה סודות?האם הזהות האישית מנטלית דתית שלך מגובשת דיה או שאת מחפשת ובודקת?
לעתים, דווקא אנשים דלים מבחינה רגשית ודעתנית,מוצאים זהות ברורה דרך הזהות הקולקטיבית, ולעומתם,אנשים אינדיבדואליים, אותנטיים ובעלי חותם אישי עמוק עם גיבוש דעה ורגשות מפותחים, מוצאים את עצמם יותר נבוכים ומבולבלים ב"מי אני" ו"האם אני מספיק ראוי".
מה שאני יכול לומר לך במסגרת זו. ראשית, העובדה שאת לא כמו "כולם" היא בסדר גמור, לכל אדם יש את הקצב שלו.  שנית, כדי לחיות חיי נישואין מושלמים פוריים, שמחים ומעניינים, לא צריך אף אחד מבני הזוג להיות מושלם, ודי בכך שאנו אנשים "סבירים" כדי שנהנה מכל הטוב אשר נתן ה' בעולמנו.
בברכת הצלחה במהרה
הרב אלעזר וולך
יועץ נישואין
0548418686

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל