אמרו חז"ל אין בישול בכלי שני,משמע לעולם בשום אופן,האם מעיקר הדין מותר לערות מים חמים מכלי שני על ביצה או תה?
ואם לא,אז הכלל הזה לא ממש כלל שתופס בהכל.
תשובה:
שלום רב.
אף שאמרו חז"ל שכלי שני אינו מבשל, אך הוסיפו ואמרו שישנם דברים שמתבשלים אף בכלי שני, והם מוגדרים 'קלי הבישול' ובגמרא הובאו כמה דוגמאות לזה, אך מכיון שלא התפרש בדיוק מה נחשב קלי הבישול כתבו הפוסקים שיש לחוש בכל דבר שאין אנו יודעים אם הוא מקלי הבישול ולא ליתנו בכלי שני אלא אם כן נתפרש בגמרא שאינו מתבשל כגון מים ותבלין, אך לדעת החזון איש רק דברים שנראה בהם על פי החוש שיכולים להתבשל בכלי שני כגון פת או ביצה חיה. וגם בעלי תה מסתבר שהם נחשבים קלי הבישול מחמת דקותם.
מקורות:
משנה בדף קמה,ב, שולחן ערוך סי' שי"ח סעיף ה' ומשנה ברורה שם ס"ק מ"ב וחזון איש סי' נ"ב ס"ק י"ט.