לתרומות לחץ כאן

כמה שאלות

שלום רב, 1. מה הכוונה שאם שניים עושים מלאכה בשבת(ששניהם יכולים לעשות את המלאכה לבדם), פטורים(האם לדוגמא שניים שבוררים בין שני מינים מערימה ושניהם יכולים לעשות זאת לבד, פטורים?)? 2.האם מותר להיכנס למסגד(במסגרת טיול), שלא על מנת להתפלל?3.האם באמונה שלפיה השתטחות על קברו של הצדיק יכולה לעזור לאנשים היא אמונה שהגיעה בהשפעת הדתות האחרות? ואילו תופעות ביהדות של ימינו הן השפעות של הדתות האחרות?

תשובה:

שלום רב.

1. חז"ל למדו (במסכת שבת דף צב,ב) מהפסוק 'אם נפש אחת תחטא בעשותה', דהיינו העושה כולה ולא העושה מקצתה, ודוקא נפש אחת אבל לא שניים. ומשום כך אמרו שכל שעושה אדם מלאכה בשותפות עם חבירו מתחילה ועד סוף המלאכה וכל אחד היה יכול לעשות את המלאכה גם לבדו פטורים מן התורה ואסור מדרבנן. ולכן אם שני אנשים הדליקו יחד את האור שניהם עברו איסור דרבנן ולא מן התורה. במלאכת ברירה כדי שייחשב שנים שעשאוהו צריך לעשות מעשה ברירה אחד כגון ששני אנשים מחזיקים מסננת ושופכים יחד לתוכה מאכל הצריך סינון, אך שני אנשים שבוררים ערימה מעורבבת כל אחד ואחד עושה מעשה ברירה בחלק שאותו הוא בורר ולכך אין בזה פטור זה של שנים שעשאוה.

2. ראוי לא להיכנס למסגד וכנסיה כלל. במקום צורך יש אפשרות להקל בכניסה למסגד אך לא לכנסייה, וראה כאן מה שכתבנו בזה.

3. ראה כאן מאמר שנכתב בענין השטחות על קברי צדיקים, והובאו בו מקורות רבים למנהג זה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל