לתרומות לחץ כאן

אם יש להמתין בין גבינה קשה לבשר

כמה זמן לשיטת הספרדים יש לחכות בין גבינה צהובה לבשר?
והאם יש הבדל בין זה לבין מאכלי חלב רגילים ולמה?

תשובה:

שלום רב.

מעיקר הדין, (המנהג בזה יתבאר להלן סעיף טו), האוכל גבינה בין קשה ובין רכה, מותר לאכול מיד לאחר מכן מאכלי בשר, ואינו צריך להמתין כלל. ואפילו אם עדיין נמצא בתוך אותה סעודה גם יכול לאכול מיד בשר, אלא שעליו לקנח את פיו ולהדיחו וכן להדיח ידיו. וראה כאן את כל פרטי דיני ההדחה.

אמנם יש המחמירים בזה לאחר אכילת גבינה קשה שיש להמתין שש שעות לאחר אכילתה, וגם בזה יש הסוברים שגבינה קשה נחשבת רק אם עמדה ששה חודשים, ויש הסוברים שאף גבינה צהובה איכותית נחשבת גבינה קשה ויש להמתין אחריה. הטעם לכך שמחמירים רק בגבינה קשה מכיון שטעמה חזק יותר. וניתן לראות כאן את כל המנהגים שיש בגבינות.

ולהכרעת הדין לבני ספרד נביא את לשונו של הגר"ע יוסף שליט"א בשו"ת יביע אומר חלק ו יורה דעה סימן ז: וזה לשונו: מסקנא דדינא שמעיקר הדין מותר לאכול בשר אחר גבינה, לאחר שיקנח פיו בפת וכיוצא בו, וידיח פיו במשקים, ויטול ידיו, או ינקה אותם היטב. ומי שנהג להחמיר על עצמו שלא לאכול בשר אחר גבינה אלא כעבור שעה או יותר וידע שהוא נוהג כן דרך חומרא וחסידות, ויש לו צורך לבטל מנהגו, יעשה התרה על שלא אמר מתחלה שהוא נוהג כן בלי נדר, ואז יהיה מותר לו לאכול בשר אחר גבינה, אבל מי שנהג כן לפי שחשב שכן הדין לאסור אכילת בשר אחר גבינה כדין גבינה אחר בשר, יכול לבטל מנהגו בלי התרה כלל, ויאכל בשר אחר גבינה ע"י נט"י וקינוח והדחת הפה. עד כאן.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל