הרמ"א שו"ע סימן שיח' סעיף טו': מעיקר הדין אין בישול אחר בישול בלח. אם כן,למה אמר שמותר להחזיר את הסיר על הפלאטה לאחר שהוציאו בתנאי שלא התקרר לגמרי אלא שעדיין הוא חם קצת?לכאורה לא צריך תנאי
תשובה:
שלום רב.
מכיון שאף אם אין בזה איסור בישול, יש בזה איסור של מחזי כמבשל, שאין להחזיר על האש ממש אלא אם כן קויימו כל תנאי החזרה. אמנם להחזיר על גבי קדרה שאין בזה מחזי כמבשל מותר כל עוד לא נצטנן התבשיל (לדעת הרמ"א).
אבל הרמ"א פוסק שאין בישול אחר בישול בלח,אם כן באופן שלא קיים מחזי כמבשל,למה אני צריך את התנאי 'כל עוד לא נצטנן'?
מכיון שגם לדעת הרמ"א שאין בישול אחר בישול בלח, היינו דווקא היכן שלא נצטנן לגמרי, כמו שכתב בסי' רנ"ג סעיף ה' ושי"ח סעיף ט"ו.
השאר תגובה