לתרומות לחץ כאן

ספרי מתמטיקה פיזיקה וכדו' ביהדות

האם אחד מחכמי ישראל כתב ספר בנושאים כמו פיזיקה מטמטיקה ביולוגיה וכו..

תשובה:

בוודאי. במשך הדורות היו רבים מבין חכמי ישראל שנמנו בין גדולי המתמטיקאים, אסטרולוגים, וכמובן פילוסופים. האבן עזרא, למשל, היה נודע כחכם בכל תחומי המדע, והרלב"ג אף חיבר חיבורים חשובים (ראה כאן), וכך רבים מבין חכמי ישראל עסקו בחכמה ומדע, עד שאף הגאון מווילנה חיבר חיבור מתמטי (בשם איל משולש) הבנוי על יסודות אוקלידס.

כיום, קטנו הדורות, וכמו שבין חכמי הגויים אין מי שמשלב את המתמטיקה, את הפילוסופיה, ואת התאולוגיה גם יחד (כמו שהיו בדורות קדומים, כגון ניוטון שהיה גדול הפיזיקאים אבל כך גם כתב כתבים רבים אודות התאולוגיה, וגם כתב פירוש ארוך על התנ"ך), כך בין חכמי ישראל אין רבים שמתעסקים לעומק במדעים יחד עם גדלותם בתורה — אך בהחלט יש מעטים שכן זוכים ל"שני שולחנות".

רב ברכה והצלחה!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תשלח לי שאני אומר, אבל שאלתך נובעת מבורות כפולה… ראשית מה ההגיון לומר שכל שנה פסח נופל בתאריך אחר כאשר התאריך היהודי קדם אלפי שנים לתאריך הלועזי? למה צריך להתאים את העברי ללועזי ולא להיפך? שנית, השוני בין הלוחות אינו נובע מטעות מתמטית אלא מכלל הלכתי, לפי מה נקבע הלוח, לפי מהלך השמש או לפי מהלך הירח, הלוח עברי נובע מהמסלול השנתי של הירח ולא של השמש, כאשר נעשית התאמה למהלך השמש, במחזוריות של 19 שנים, על ידי הוספת חודשי 13 כל שנתיים שלוש לפי המחזוריות הנ"ל. כך שאין בעיה מתמטית אלא כללי הלכה שונים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל