לתרומות לחץ כאן

השכרת דירה לגויים

האם מותר להשכיר דירה לפועלים סיניים שהקבלן חותם עבורם על החוזה ומשלם עבורם

תשובה

בשכונה שגרים בה רק יהודים והוא בא להשכיר רק דירה אחת לגויים אין בזה שום בעיה, אבל אם רוצה להשכיר 3 דירות לגויים אסור, כמו כן אם כבר גרים גויים בשתי בתים בשכונה אסור להשכיר דירה שלישית לגוי, אמנם אם יש הרבה גויים בשכונה מסתבר שאין בעיה להשכיר דירה לעוד גוי.

וצריך להדגיש שכל ההיתר הוא בגויים שאין איתם עבודה זרה, ואין חשש שיכניסו עבודה זרה לתוך הבית. אבל גוי שעובד עבודה זרה ויש חשש שיכניס עבודה זרה לבית אסור להשכיר לו.

מקורות

בשולחן ערוך יו"ד סימן קנ"א סעיף ט' מבואר שמותר למכור ולהשכיר בית לגוי אחד או שנים אבל לא לשלש גויים ביחד. (וכפי שמבואר בגמ' בע"ז כ"א), וטעם הדבר מבואר בט"ז משום שאם יש שם 3 גויים חוששים שזה יכול להוות סכנה לשכנים היהודים, ומקורו מהתוס' בע"ז שם ועוד ראשונים שפירשו כך.

ולכאורה היה נראה לומר שאם הטעם הוא משום חשש סכנה אם כן האיסור אינו תלוי בשכירות של 3 בתים אלא היה צריך לאסור גם להשכיר בית אחד לשלשה גויים, אמנם עיין במהרש"ל על הסמ"ג לאוין מ"ח ובשו"ת רב פעלים יו"ד ח"ב סי' ל"ט שמבואר שהאיסור הוא רק בשלשה בתים ולא בבית אחד לשלשה.

ומה שכתבנו שאם כבר גרים שם הרבה גויים אין איסור להשכיר בית לעוד גוי, לא מצאתי כן מפורש בשום מקום אבל מסתבר מאוד לומר כן דהואיל וכל האיסור משום חשש סכנה לא מסתבר שמה שהוא משכיר לעוד גוי הוא מרבה בסכנה, ובפרט בזמנינו שלא שכיח סכנה כל כך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל